ارتقای جایگاه زنان در هر جامعه از لوازم توسعه آن جامعه است و جامعه کهگیلویه بزرگ نیز در عطش توسعه، لاجرم محتاج باز تعریف نقش زنان در مناسبات اجتماعی جاری است.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷ 22 February 2024
داوطلبین انتخابات کهگیلویه و چالش نوبت زنان

به گزارش دکتر پروین دانشور ،داوطلب دوره پیشین انتخابات مجلس ، طی یادداشتی نوشت : در ایران عزیز ما، از صدر مشروطه تاکنون، انتخابات همواره میدان حضور مردم به هدف تاثیرگذاری بر سرنوشت ملی محسوب شده است. طی تکامل مدنی در این مسیر طولانی تا به امروز، دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی نخستین بار بود که مردم کهگیلویه فرصت یافتند تا نام یک زن را بر برگه رای خود بنویسند.
زنی با سنت شکنی در رقابت با مرد‌ها تا انتهای روند انتخابات ایستاد تا در این منطقه تاریخ سازی کند. آن شکل حضور در چهار سال پیش، گامی نخست و کوتاه بود تا با یک صدای تازه «نوبت زنان» را تذکر دهد.
ارتقای جایگاه زنان در هر جامعه از لوازم توسعه آن جامعه است و جامعه کهگیلویه بزرگ نیز در عطش توسعه، لاجرم محتاج باز تعریف نقش زنان در مناسبات اجتماعی جاری است.
هیچ نامزد انتخاباتی زن در رقابت کنونی حاضر نیست، ناچار بدینوسیله در جستجوی پرچمداری امین از تمام نامزد‌های انتخابات مجلس دوازدهم حوزه کهگیلویه دعوت می‌شود که دیدگاه و سرفصل‌های مورد نظر خود در موضوع زیست و رشد اجتماعی زنان کهگیلویه را به صورت مشخص و رسمی اعلام نمایند.
بدیهی است که زنان کهگیلویه نیز بخشی از زنان ایران هستند و برخوردار از حمایت قوانین ملی، اما در این مجال مشخصا اطلاع یافتن از چشم انداز ارتقای جایگاه زنان کهگیلویه نزد مدعیان نمایندگی مردم کهگیلویه بزرگ مورد انتظار است.
به اقتضای نیاز‌های اجتماعی ایران امروز، تشخیص اصلح محصول ارزیابی و قیاس و بحث پیرامون دیدگاه‌های متفاوت در مسائل مشخص از جمله «حقوق زنان» است و هر داوطلب جدی انتخابات - بدون تعارف - موظف است با شفافیت و جداگانه درباره موضوعات مهم اجتماعی خط مشی و دیدگاه خود را ارائه دهد تا در آینده محتمل نمایندگی وی، بتوان بر عملکرد و صداقت ایشان نظارت کرد.
قابل پیش بینی است که ارزیابی و داوری دیدگاه نامزد‌های انتخابات در زمینه شناسایی لوازم بازتعریف نقش اجتماعی زنان و برنامه‌های پیشنهادی ایشان جهت تحکیم جایگاه زنان در خانواده و جامعه، بحث‌های مفیدی را پیش خواهد کشید که در نتیجه آن آینده بهتری رقم خواهد خورد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
زنان کهگیلویه یک ثبت نامی داشتند که رد صلاحیت شد
گچساراران که حتی یک زن ثبت نامی هم نداشت
این صف مردانه چرا زنان را نادیده میگیرد ولی توقع دارد که بتواند جامعه را به تحرک و پیشرفت وادارد؟
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
چون تفکر مردم ما هنوز سنتی و قومیتی و مبتنی بر تعصبات غلط هست و به خودباوری به زنان نرسیدن، خانم دکتر دانشور دوره یازدهم انتخابات شرکت کزد و نخستین بانوی تاریخ انتخابات کهگیلویه بود که شرکت کرد و تاییدیه شورای نگهبان را گرفت و عرصه را برای ورود زنان فراهم کرد اما متاسفانه نوع نظام حاکم بر مردسالاری اجازه نمیده زنان دیده شوند.
زنده باشد دکتر دانشور که توانست پرچمدار این عرصه باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
برخی موضوعات چندان جنسیتی نیستند در حوزه های جامعه شناسی و چنین اموری مثل سیاست ، فرهنگ و حتی گاها برخی حوزه های جنگ خصوصا در عصر معاصر استفاده از ظرفیت زنان مفید هست
جواب به سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
نخستین بانوی تاریخ انتخابات چند رای آورد؟؟
بهت میاد طینا جان شوهرش باشی که اینطوری پشتش در اومدی...
جواب به سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
سینا جان رفتم نتایجو دیدم، زده نخستین بانو کلااااااا ۱۶۹ رای آورده.
والا اگر همون آدم هایی که روز عروسیش اومدن نهار یا شام خوردن رای بهش میدادن از ۱۶۹ بیشتر بود.
قرار نیس هر کسی ی چیزی رو یدک بکشه به خودش......ما توی کشور آدم های زیادی داریم که بدرد نخورن ولی پشت اسمشون دکتر و مهندس و و و به کار میبرن.
.........
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
بزرگوار خیر بنده هیچ نسبتی با ایشان ندارم و فقط بهشون رای دادم چون همینکه در تاریخ یک شهری مثل کهگیلویه یه زن قدم برداشت و عرصه را برای ورود زنان باز کرد برام جالب بود و باید زنان هم در مسائل مدیریتی کشور سهیم باشند، یه نگاه به همین دهدشت داشته باشید ببینید چند درصد مدیران ما زنان هستند یا اصلا نقش و جایگاه زنان در کهگیلویه کجاست؟؟ جرات میخواد یه زن از دیار کهگیلویه بره برا مجلس ثبت نام کنه و بتونه از شورای نگهبان تایید صلاحیت بگیره، تو همون دوره انتخابات یازدهم مجلس به همراه دکتر دانشور دو خانم دیکه شرکت کردند اما عدم احراز براشون خورد و چه افرادی بودند و هستند که هزاران رشوه دادند که بتونند تایید صلاحیت بگیرند، تو همین انتخابات دوازدهم چن چهره سرشناس تا 1 هفته مانده به انتخابات زمین و زمان رو به هم ریختن بتونن تایید بشن اما نشد، بله در جامعه ما همه تنوعی پسوند دکتر و مهندس را رو اسمشون میزارن در صورتیکه برا خانم دانشور اینطور نیست.
شایان ذکر است که خانم دانشور دکترای جغرافیای سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد را دارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار