خودنمایی ورزش مازندران در مسابقات تنیس جایزه بزرگ تهران/ استقبال ورزشکاران کره شمالی از مسابقات جایزه بزرگ! تنیس روی میز تهران
کد خبر: ۱۱۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴ 20 October 2015

به گزارش تابناک مازندران، مسابقات جایزه بزرگ تنیس روی میز تهران در حالی امروز در بخش مردان به پایان رسید که نوشاد عالمیان با شکست برادرش نیما در فینال به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت و جایزه 500 دلاری این مسابقات را به دست آورد.
نیما عالمیان نیز صاحب جایزه 300 دلاری شد و 200 دلار جایزه نفر سوم مسابقات جایزه بزرگ تنیس روی میز تهران به پوریا عمرانی سومین تنیس باز مازندرانی این رقابتها اهدا شد.
پیش از آن در دیدارهای مرحله نیمه نهایی نوشاد عالمیان با نتیجه ۳ بر یک مقابل پوریا عمرانی به برتری دست یافته و نیما عالمیان نیز در مصاف با آرمان حاجی‌ئی با همین نتیجه صاحب برتری شده بود، با این نتیجه برادران عالمیان راهی فینال شدند، عمرانی و حاجیئی نیز در مرحله رده‌بندی به مصاف هم رفتند که فرجام دیدار رده بندی کسب رتبه سوم توسط پوریا عمرانی بود اما وی  جایزه خود را به بیماران سرطانی مرکز ماهک ساری اهدا کرد.
در این مرحله، پوریا عمرانی با نتیجه ۳ بر یک حریف خود را شکست داد و به عنوان سوم دست یافت، اما در دیدار نهایی که میان نوشاد و نیما عالمیان برگزار شد، نوشاد موفق شد برادر خود را ۳ بر یک شکست دهد و صاحب عنوان قهرمانی شود.
نکات جالب خودنمایی ورزشکاران مازندرانی در سطح کشور بود، در این دیدارها عدم تناسب عنوان" مسابقات تنیس جایزه بزرگ" با جایزه 500 دلاری! ( با احتساب دلار سه هزار و ۴۵۵ تومان امروز در بازار مجموعا به ارزش یک میلیون و 727هزار  و 500 تومان) بود. جایزه نفر دوم 300 دلار(حدود یک میلیون تومان) و پاداش نفر سوم 200دلار(691هزار تومان) بود. جایزه بزرگی که در این رقابها از آن به عنوان مشوق برای پرداخت به همه نفرات برتر استفاده شد مجموعا 2هزار دلار بود یعنی کمتر از میلیون تومان که به نفرات دیگر نیز پرداخت شد.
در حالی که ورزش تنیس یکی از ورزش های مدال آور در المپیک است این نوع جایزه بزرگ جای تعجب دارد، مساله ای که با بنا به اظهارات پدر عالمیان ارتباط مستقیم با سقوط 20رتبه ای نوشاد در رنکینگ جهانی دارد.
و اینکه حضور 6 تنیس باز از کره شمالی شامل دو تنیس باز خانم و چهار ورزشکار مرد با میزان جوایز اهدا شده قطعا برای دست یابی به جایزه بزرگ نبوده است شاید دیدار از ایران و یا مسافرت مجانی دلیل حضور آنان بوده است.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار