یارانه مرحله سوم طرح ملی یسنا به حساب سرپرست خانوار ۲۳ هزار مادر مشمول واریز شد.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 27 February 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی؛ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: طرح ملی یسنا، با هدف حمایت از مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر ٢ سال و در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود.
مهدی اسلام خواه افزود: شارژ اول این طرح در پنجم دی ماه سال جاری برای افزون بر ۲۲ هزار مادر دارای فرزند زیر دو سال در ۸ استان کم برخوردار انجام شده و شارژ مراحل دوم و سوم این طرح نیز برای حدود ۳ هزار مادر مشمول به ترتیب در روز‌های پنجم بهمن‌ماه و پنجم اسفندماه صورت پذیرفت.
وی گفت: سبد غذایی رایگان در این طرح مشتمل بر اقلام معین و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان (شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات و غلات) است.
اسلام خواه افزود: این طرح در بستر کالابرگ الکترونیکی با شارژ حساب یارانه سرپرستان خانوار با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی اجرا می‌شود و همچنین ارایه بسته‌های بهداشتی و پوشاک نیز از طریق بنیاد پانزده خرداد انجام خواهد شد.
وی گفت: این طرح در راستای اجرای ماده (۲۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف حمایت از مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر ۵ سال است، که با اولویت مادران دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در دهک یک درآمدی در هشت استان کم برخوردار و نرخ باروری زیر ۲.۵ درصد با ارائه سبد غذایی رایگان در بستر کالابرگ الکترونیکی انجام می‌شود.
هشت استان شامل ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، خراسان شمالی و جنوبی شامل این طرح ملی هستند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار