رئیس پزوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور از اجرا طرح کشوری واکسیناسیون حیات وحش به منظور کنترل هاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 21 October 2015
به گزارش تابناک مازندران محسن آسوری در گفت‌وگو با خبرنگار در آمل, با بیان اینکه بیماری هاری یکی از بیماری‌هایی است که سالانه میلیاردی برای هزینه و فراهم امکانات بیماران صرف می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه طبق آمار ثبتی از سوی انستیتو پاستور کشور سال گذشته شاهد مرگ هفت نفر از هم‌وطنان‌مان براثر گزیدگی و بیماری هاری در کشور بودیم.
وی از اجرای طرح واکسیناسیون حیات وحش در کشور خبر داد و گفت: این طرح به منظور جلوگیری و کنترل بیماری هاری در شهرستان آمل اجرایی می‌شود.
آسوری با بیان اینکه در سال‌های گذشته کشورهای پیشرفته جهت واکسن خوراکی اقدام کردند، یادآور شد: در این امر با همایش سه روزه بین‌المللی کنترل هاری در تهران با هماهنگی سازمان محیط زیست، انستیتو پاستور و شبکه بهداشت ودرمان مقرر شد به بررسی این مورد بپردازند.
رئیس مرکز رشد زیست فناوری انستیتو پاستور شمال کشور یکی از کنترل و حذف هاری را کنترل حیات وحش و قطعه کردن زنجیره انتقال هاری از حیات وحش به حیوانات اهلی بیان کرد و گفت: اکنون تمامی کشورهایی که به اجرای این طرح پرداختند موفق بودند و کشور ما نیز سعی دارد در آینده نزدیک این طرح را در دستور کار قرار دهد.
وی ادامه داد: برای بررسی این زمینه, محیط زیست با گروه علمی فرانسوی و انستیتو پاستور ایران مطالعه اولیه امکان‌سنجی طرح پایلوت واکسیناسیون حیات وحش در ایران را انجام ‌می‌دهد.
آسوری با تاکید براینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان آمل با ویژگی‌های دشت، جلگه، کوه و جنگل به عنوان انجام طرح پایلوت کنترل هاری در دستور کار قرار گرفت، ابراز داشت: این طرح توسط مرکز انستیتو پاستور شمال کشور در این شهرستان اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه در یک هفته جاری مکاتبات لازم با ادارات ذیربط انجام شده است، افزود: در این مطالعات نقشه هوایی آمل و لاریجان در اختیار این گروه قرار می‌گیرد تا طرح اجرایی واکسیناسیون حیات وحش این شهرستان آغاز شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند آملی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
سلام
جناب اقای دکتر اسوری یه فرد عالی مسلمون و عالی هستن که در امل باعث فخر شهر امل می باشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار