فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه گفت: زمان اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان از ۱۲ ساعت به کمتر از ۲ ساعت در سال جاری کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 06 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، سعید نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری ۱۸۵ فقره آتش سوزی در سطح عرصه های طبیعی استان اتفاق افتاده که عملیات اطفای حریق با مشارکت نیروهای واکنش سریع منابع طبیعی و دوستداران طبیعت در کمترین زمان ممکن انجام شده است.

وی با اشاره به کاهش سرعت اطفای حریق در سال جاری از میانگین ۱۲ ساعت به زیر ۲ ساعت اضافه کرد: در حال حاضر ۳۱۱ دستگاه دمنده که تاثیر زیادی در سرعت اطفای حریق و کاهش زمان آن دارد در استان موجود است که از این تعداد ۱۰۳ دستگاه توسط منابع طبیعی، ۱۰۶ دستگاه از محل اعتبارات دهیاری ها و بقیه نیز توسط دوستداران طبیعت تامین شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: براساس بررسی های انجام شده عامل ۹۹ درصد آتش سوزی های انجام شده در استان انسانی بوده است که به ترتیب شامل گردشگران، اختلافات قومی، کشاورزان و باغداران و سهل انگاری نیروهای نظامی در اجرای مانور و تیراندازی بوده است.

بازپس گیری ۲۷۳ هکتار از عرصه های منابع طبیعی از دست متخلفان

نجفی در ادامه اضافه کرد: در سال جاری با تشکیل ۳۱۹ فقره پرونده قضایی، ۲۷۳ هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان از دست متخلفان بازپس گیری و به اراضی ملی بازگردانده شده است.

وی یادآور شد: در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، یگان حفاظت اداره کل با حداکثر توان خود با گشت و مراقبت شبانه روزی و مستمر و با بهره گیری از ۹۱ نفر نیرو و ۱۸ پاسگاه حفاظتی در استان نسبت به برخورد قاطع و قانونی با متخلفان اقدام کرده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: امسال در مجموع ۵۲۵ فقره به مساحت ۵۷۰ هکتار، پرونده تخریب و تصرف برای متخلفان در سطح استان تشکیل شده است.

تشکیل ۱۳۰ پرونده قطع درختان جنگلی در استان

نجفی ادامه داد: امسال همچنین ۱۳۰ فقره پرونده برای متخلفان قطع درختان جنگلی و تعداد ۸۹ فقره پرونده نیز برای تولید کنندگان، فروشندگاه و حمل کنندگان غیرمجاز زغال و بلوط در استان تشکیل شده است.

وی گفت: در همین راستا ۷۸ نفر از متخلفان دستگیر و بازداشت و ۷۲ دستگاه وسایل نقلیه و ۳۲ دستگاه تجهیزات مرتبط با قطع درختان نیز از آنها توقیف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار