رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه، گفت : اعمال قانون خودرو‌های متخلف در استان کرمانشاه در امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ 13 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : افزایش تردد در سطح معابر در روز‌های پایانی سال سبب افزایش مأموریت‌های ما شده است و مدیریت ترافیک ایجاد شده نیازمند راهکار‌ها و تدابیر ویژه‌ای است.

وی با اشاره به اجرای طرح ترافیکی در هسته مرکزی شهر و بازار عنوان کرد: با این وجود شهروندان نیز باید همراهی داشته باشند زیر زیرساخت‌های موجود در شرایط عادی متناسب با حجم تردد نیست و بهتر است شهروندان از بازار‌های محلی خرید و از خودرو‌های شخصی نیز کمتر استفاده کنند.

حیدری با اشاره به افزایش تعداد اتوبوس‌ها در سطح شهر گفت: در روز‌های پایانی سال تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز تعویض پلاک و آزمون‌ها نیز افزایش یافته به همین منظور ساعت کاری تا پایان اسفند ماه تا ساعت ۱۷ افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۸۰ هزار دستگاه خودرو در استان وجود دارد که تنها پلاک‌های بومی استان هستند افزود: این آمار نشان دهنده وضعیت ترافیکی معابر است و به همین دلیل طرح زوج و فرد تا پایان اسفند ماه تداوم دارد.

وی بیان کرد: برای طرح زوج و فرد سامانه‌هایی طراحی شده که نیازی به حضور فیزیکی نیروی راهور نباشد و در آینده نزدیک چهار تا پنج سامانه در طول خیابان مدرس نصب می‌شود.

حیدری گفت: ورود خودرو‌های شخصی به لاین اتوبوس‌ها در خیابان مدرس یکی از دغدغه‌های ما است و با نشست با شهرداری مقرر شد با موانع فیزیکی خط ویژه اتوبوس جدا شود که در این صورت مدت زمان سفر اتوبوس‌ها کاهش و استقبال مردم نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: اعمال قانون خودرو‌های متخلف در امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است و انتظار می‌رود روی رفتار ترافیکی تاثیر گذاشته باشد، اما باز هم شاهد افزایش تخلفات خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: در طول ۱۱ ماه گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی در معابر درون شهری ۱۲۵ نفر بوده که از این تعداد ۷۰ درصد مربوط به عابران پیاده است و به همین دلیل سرعتکاه‌ها در مناطق مختلف برای تسهیل در تردد عابران پیاده ایجاد شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده برای پنجشنبه غریبان و پنجشنبه آخر سال عنوان کرد: معابر احداث شده سبب تسهیل در دسترسی ساکنان شمال و جنوب شهر به میدان شهدا شده و محدودیتی در این نقطه اعمال نشده است، اما ورود هر گونه خودرو به داخل آرامستان ممنوع است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار