استاندار یزد گفت : برای توسعه دولت الکترونیک در استان باید سرعت را بالا برده و ضمن بیشتر کردن دقت و نظر به اطلاعات پایه توجه ویژه داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 21 October 2015
سیدمحمد میرمحمدی در سومین نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک افزود: اقداماتی که تا امروز در راستای توسعه دولت الکترونیک انجام شده از سرعت لازم برخوردار نیست و باید تسریع شود.
وی گفت: طرحی که امروز گزارش آن ارائه شد از 12 سال پیش تهیه شده مشخص نیست دلیل وقفه آن چه بوده و این تاخیر پذیرفتنی نیست.
استاندار اضافه کرد: خوشبختانه کمیته های راهبردی زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) تشکیل شده باید اعضا با عشق و علاقه وارد کار شوند چون متاسفانه در این حوزه بسیاری از کشورهای عقب مانده تر از ایران بهتر از ما کار کردند و دلیل آن نیز ایمان به کار ، فرهنگ بالای کار و نظم و ترتیب آنهاست.
میر محمدی با تاکید بر لزوم توجه به اطلاعات پایه و تهیه آن گفت: در این بخش باید به چند مورد از جمله اطلاعات وضع موجود ، بروزرسانی تغییرات ، پیش بینی تغییرات روشهای نرم افزاری ،لزوم گزارش دهی مدیر جابجا شده به مدیر بعدی و نیز یکپارچگی اطلاعات توجه داشته باشیم.
وی افزود: مدیران استان علاقمند و مشتاق به همکاری و هم افزایی در همه زمینه های هستند فقط باید یک موضوع مشخص را ارائه کنیم تا همه در مسیر آن حرکت کنند.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: همه آماربرداری ها برای رسیدن به اطلاعات درست است ولی در این مسیر باید به بحث امنیت اطلاعات و رسیدگی به مسائل حقوقی افراد و بخشهای حقیقی توجه کنیم.
میرمحمدی افزود: در منار همه اینها باید وجود زیر ساختهای مشترک بین دستگاهها را یک فرصت و امکان بدانیم و از ظرفیتهای خوب استان برای رسیدن به راه درست استفاده کنیم ضمن انکه این طرح را بعنوان یک کار عامه به دستگاهها معرفی کنیم با این حال با یک استاندارد مشخص فعالیتها باید مدیریت شود.
استاندار یزد در پایان تاکید کرد : خدمات الکترونیک بسیاری از فعالیتها را برای مردم آسان می کند از این رو باید همه دستگاهها برای رسیدن به دولت الکترونیک با هم همکاری جدی داشته باشند.
در این جلسه مدیرکل اطلاعات و ارتباطات استان نیز درباره موضوع جلسه نکاتی را عنوان کرد و گفت : در این جلسه دو عامل مهم در توسعه دولت الکترونیک یعنی سیستم و پایگاه نشانی ملی ژئوکد شده (GNAF) و زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) را بررسی می کنیم.
وزیری افزود: پایگاه نشانی ملی ژئوکد شده مربوط به حوزه خدمات دهی پست است و زیرساخت اطلاعات مکانی نیز از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه می شود.
در ادامه دهقان مدیرکل پست استان و فخرالدینی دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان یزد نکاتی را درباره محور جلسه بیان کردند.
در بخش پایان نیز مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری یزد با اشاره به عدم اجرای طرح SDI فعلی که از 12سال پیش تهیه شده است گفت: قطعا چالشهایی در استان وجود داشته که این طرح تاکنون اجرا نشده است.
اکرم فداکار افزود: از این رو باید لزوم تقسیم کار و تهیه نظام آماری صحیح ، ایجاد دبیرخانه فعال و مدیریت تولید محتوا و اطلاعات را به صورت جدی مورد توجه داشته باشیم تا از پراکندگی آمار و اطلاعات و صرف هزینه های زیاد و عدم خروجی مناسب جلوگیری شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار