سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از جریان سازی فضای قرآنی در مدارس خبرداد.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰ 15 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد جمالی آرند در اولین برنامه کاری خویش در جمع قاریان و حافظان برجسته استانی با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: یکی از رسالت‌های مهم آموزش وپرورش ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس و شناسایی استعداد‌های برتر قرآنی و حمایت از آنان است.
وی از تشکیل شورای قرآنی در اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد و شهرستان‌ها ومناطق خبرداد وگفت: با راه اندازی جریان قرآنی، فضای مدارس به نور قرآن عطر آگین و منور خواهد شد.
جمالی آرند، قرآن را قطب نمای حرکت و تحول در جامعه دانست و بیان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در تمامی ساحت‌های شش گانه منطبق بر معیار‌ها و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، قرآن مبنای اصلی است.
وی گفت: قرآن این کلام الهی به صورت یک جریان عمومی و یک مطالبه دینی آنچنان که شایسته است حقش ادا نشده است و همه وظیفه داریم با کمک همدیگر برای ترویج فرهنگ قرآنی در اجتماع تلاشی مظاعف داشته باشیم.
سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره اینکه برای ترویج فرهنگ قرآنی، وظیفه شرعی و دینی داریم افزود: ما باید دانش آموزان را در فرصت‌های یادگیری قرآن قرار دهیم و معلمان نقش راهنما را داشته باشند تا موفقیت حاصل شود.
جمالی آرند افزود: توجه به مفاهیم بلند قرآنی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.
وی با تقدیر وتشکر از بانیان برگزاری جلسات قرآنی خانگی افزود: جلسات قرآنی خانگی باعث ایجاد همدلی و محبت و هدایت جامعه سمت مفاهیم بلند قرآنی خواهد شد.
در این جلسه چند تن از فعالان قرآنی دیدگاه‌های خویش را مطرح و خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ قرآنی و حمایت از دانش آموزان و فرهنگیان فعال در عرصه قرآن و عترت شدند.

قرآن قطب نمای حرکت و تحول در جامعه

حسین علی نسب از پیشکسوتان و فعالان عرصه قرآنی در این آیین از آمادگی همه فعالان قرآنی برای همکاری با آموزش وپرورش در شهرستان‌ها و مناطق خبرداد.
علی نسب با بیان اینکه سرمایه نیروی انسانی جامعه از آموزش و پرورش است بیان کرد: برای جریان سازی فضای قرآنی در مدارس و تربیت استعداد‌های برتر قرآنی، فعالان قرآنی برای همکاری با آموزش و پرورش آمادگی کامل دارند.
حجت دبیقی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان از حمایت استعداد‌های قرآنی در مدارس خبرداد و گفت: ﻫﻤﻪ مسئول و ﻣﻜﻠﻔﻴﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ آﻣﻮﺯﺵ ﻗﺮآﻥ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻄ ﺑﺎ ﺁﻥﻛﻮﺷﺶ و ﺗﻼﺵ ﻧﻤﺎﻳﻴﻢ.
در این محفل قرآنی بعد از صرف افطار، چند نفر از قاریان برجسته قرآنی آیاتی از کلام نورانی وحی را تلاوت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار