استاندار اردبیل با بیان اینکه گام‌های مثبت و اثربخشی در زمینه فعالیت پیشگیری و درمان اعتیاد در استان طی یک سال اخیر صورت گرفته است، خواستار تدوین برنامه برای افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد در همه شهرستان‌های استان شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ 18 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی، در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: طی یک سال گذشته گام‌های مثبت و اثربخشی در زمینه فعالیت پیشگیری و درمان اعتیاد در استان اردبیل انجام شده است.

وی افزود: لازم است سال آینده هم در این راستا منسجم عمل شده و تدوین برنامه برای افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد به‌ویژه برای معتادان متجاهر در همه شهرستان‌های استان مد نظر باشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: اگر به این موضوع به‌صورت جدی پرداخت نشود، در آینده منجر به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بعدی از جمله سرقت می‌شود.

عاملی با تأکید بر فعالیت مراکز درمان، MMT و مراکز توانمندسازی معتادان بهبودیافته، تصریح کرد: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری این موضوع در هر شهرستان ضروری است.

ضرورت ورود ورزش‌وجوانان و جلب مشارکت مردم‌نهاد‌ها برای پیشگیری از اعتیاد

وی با یادآوری توجه به برنامه‌های فرهنگی، پیشگیری به‌صورت عمومی از سوی دستگاه‌هایی، چون شهرداری‌ها، گفت: برنامه‌های آگاه‌سازی نیز باید به‌صورت مستمر و تخصصی در حوزه آموزش‌وپرورش و برای خانواده‌هایی که گرفتار اعتیاد شده‌اند، با رصد اثربخشی پیش برود.

استاندار اردبیل افزود: ورود حوزه ورزش‌وجوانان و سمن‌های پیشگیری و آموزش در زمینه مبارزه با اعتیاد در پیشبرد موفق‌تر اقدامات دارای اهمیت بوده و باید مشارکت مردم‌نهاد‌ها در امر آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی جلب شود.

عاملی با بیان اینکه توسعه مراکز ورزشی در نقاط پرخطر شهر‌ها ضروری است، ادامه داد: لازم است مجموعه ورزش و جوانان نسبت به شناسایی محلات پرخطر و در معرض اعتیاد اقدام و فضا‌های ورزشی را در آن محله با هدف گرایش جوانان به‌سمت ورزش، توسعه دهد.

وی با تأکید بر توجه به مشاوره و آگاهی‌دهی در محلات دارای آسیب اعتیاد بالا، اظهار کرد: این موضوع باید به‌صورت محله‌محور و با شناسایی خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد با هدف آگاهی‌بخشی انجام شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار