مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، در روزهای آینده این استان با بارش ۷۰ سانتیمتری برف مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷ 24 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،امید محترمی روز یکشنبه در نشست ستاد خدمات سفر استان مرکزی در اراک، افزود: باتوجه به نقشه‌های هواشناسی از اواخر امروز (یکشنبه) سامانه بارشی وارد استان مرکزی می‌شود که حاصل این سامانه ۱۰۰ میلیمتر بارش در نقاط جنوبی استان است.

وی ادامه داد: همچنین در نقاط مختلف استان مرکزی تا ۴۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به تایید اغلب مدل‌های هواشناسی در فعالیت این سامانه بارشی، عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در اراک نیز بارش برف ۲۵ سانتی‌متر خواهد بود.

محترمی خاطرنشان کرد: میزان بارش در شهرستان شازند شدت بیشتری خواهد داشت که باتوجه به این موضوع آماده باش کامل به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده و نشست اضطراری در این شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: نیاز است در خنداب و اراک نیز نشست اضطراری تشکیل و آماده باش کامل پیش‌بینی و هشدار خودداری مردم از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها اطلاع رسانی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با تاکید بر لزوم هماهنگی همه دستگاه‌ها و انجام کار هماهنگ، گفت: سامانه دیگری نیز از ۱۳ فروردین ماه وارد استان می‌شود که در این رابطه نیز باید آمادگی و هماهنگی کامل ایجاد شود.

محترمی خاطرنشان کرد: تعدادی نقطه پرخطر در استان مرکزی وجود دارد که باید ساماندهی شود، به عنوان نمونه در خصوص سه راهی آهنگران کماکان اقدام موثر انجام نشده و بعد از گذشت هشت ماه و تامین اعتبار، اداره کل راهداری درخواست مجدد تامین اعتبار را دارد در صورتیکه این مکان از نقاط ناایمن مقابل سیلاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار