به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از شروع سفرهای نوروزی تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸ 30 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، داریوش فرمانی بااشاره به استقبال خوب میهمانان نوروزی از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه، اظهار کرد: از ۲۴ اسفند تا پایان عصر روز گذشته(۱۰ فروردین) جمعا یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۶۲۴ نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده‌اند. 

وی افزود: در بین جاذبه‌های گردشگری استان بیشترین آمار بازدید با ۷۱۰ هزار نفر مربوط به جاذبه‌های طبیعی است و پس از آن آثار و بناهای تاریخی با ۴۵۵ هزار نفر و جاذبه‌های تفریحی با بیش از ۲۰۰ هزار نفر در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه از اسکان ۱۵۴ هزار و ۳۵۱ مسافر نوروزی نیز در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان در ایام نوروز خبرداد و گفت: ۵۱.۳۳ درصد از کل مسافران نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، ۳۷.۳ درصد در مراکز اقامتی غیررسمی و ۵.۳۷ درصد در مراکز اقامتی اضطراری اسکان پیدا کرده‌اند. 

به گفته این مسئول، در بین مراکز اقامتی رسمی، بیشترین آمار اسکان به هتل‌ها، خانه مسافرها، میهمانپذیرها و اقامتگاه های بوم گردی تعلق دارد. 

فرمانی در ادامه با بیان اینکه طی این مدت بیش از ۱۳۰۰ فقره بازدید نظارتی از نحوه خدمات رسانی مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز پذیرایی  و بین راهی استان صورت گرفته، گفت: بدنبال اجرای این بازدیدهای نظارتی ۸۲ واحد تشویق شدند، برای ۱۷۲ واحد تذکر و ۲۶ واحد اخطار کتبی صادر شد و فعالیت پنج واحد نیز به حالت تعلیق درآمد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار