مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۶۰ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد استان اردبیل با بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره عملیاتی و اجرایی شده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰ 30 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، ۱۱ فروردین در دیدار با احد بیوته، منتخب مجلس دوازدهم از حوزه انتخابی اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیته امداد استان ۴۳ هزار و ۸۰۰ خانوار و بیش از ۸۹ هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش خدمات خود قرار داده و در سرفصل‌های مختلف سعی می‌کند به این خانواده‌ها خدمات ارائه کند.

وی ضرورت افزایش سرانه درآمدی مردم و خلق ثروت را در این استان بسیار ضروری دانست و گفت: باید در استان اردبیل موضوع سرمایه گذاری تولید و اشتغال به عنوان یک ابزار مهم و ارزشمند مورد توجه قرار گیرد تا سرانه درآمدی مردم ارتقا یابد.

حسین‌نژاد بیان کرد: از محل تبصره ۱۸ و جزء ۳ و ۴ قرار بود با همراهی ۱۶ بانک عامل ۷۸۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به مددجویان پرداخت شود که متاسفانه از این مبلغ تنها ۶۰ درصد و به ارزش ۴۴۰ میلیارد تومان جذب شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی خانواده‌ها بحث توانمندسازی را به عنوان یک رویکرد اساسی مورد توجه قرار داده تا با ایجاد فرصت اشتغال بتواند بخشی از مددجویان را از چرخه حمایتی خارج کند.

وی افزود: در کنار تقویت اشتغال مددجویان، تامین سرپناه و مسکن مناسب نیز دیگر رویکرد کمیته امداد است که در این بخش نیز اقدامات خوبی انجام شده و در قالب تفاهمنامه‌های امضا شده ساخت مسکن به عنوان اولویت اصلی مدنظر است.

حسین‌نژاد از منتخبان مجلس دوازدهم خواست تا با پیگیری و روان‌سازی قوانین و مقررات، کمیته امداد را در ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر به جامعه هدف کمک و مساعدت کنند.

در ادامه این دیدار، منتخب مجلس دوازدهم از حوزه انتخابی اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: در کنار اقدامات شایسته کمیته امداد باید ظرفیت خیران در همه مناطق استان مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

احد بیوته خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری مجلس دوازدهم سعی بر این خواهد بود تا موانع پیش‌رو را از پیش پای سرمایه‌گذاران برداشته و بیشترین همراهی و مساعدت آن‌ها را شاهد باشیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار