مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از بازدید بیش از دو میلیون گردشگر از جاذبه های کرمانشاه در نوروز امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶ 02 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، داریوش فرمانی به ارائه آخرین آمار بازدید از جاذبه های گردشگری کرمانشاه در نوروز امسال پرداخت و اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ماه که خدمات رسانی به میهمانان نوروزی در سطح استان آغاز شد، تا پایان روز ۱۳ فروردین، دو میلیون و ۴۹۷۵ نفر از جاذبه های مختلف گردشگری استان کرمانشاه بازدید کرده اند. 

وی با بیان اینکه بالاترین آمار بازدید در بین جاذبه های استان متعلق به جاذبه های طبیعی با ۸۷۸ هزار و ۱۸۴ نفر بوده، اظهار کرد: جاذبه های تاریخی با ۵۵۴ هزار و ۵۲۲ نفر و جاذبه های تفریحی با ۲۴۴ هزار و ۷۰۱ نفر رتبه های بعدی  پربازدیدهای استان را به خود اختصاص داده اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: گردشگران نوروزی در این ایام بازدیدهای قابل توجهی نیز از جاذبه های فرهنگی، موزه ها، دست ساز و مذهبی استان داشتند. 

وی در ادامه از اسکان ۱۸۳ هزار و ۳۷۰ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری کرمانشاه در این مدت خبر داد و گفت: حدود ۱۰۹ هزار و ۴۸۰ نفر  معادل ۵۹.۷۰ درصد از کل آمار اسکان استان مربوط به مراکز اقامتی غیررسمی بوده است. 

فرمانی تاکید کرد: همچنین بیش از ۶۵ هزار نفر معادل ۳۵.۴۸ درصد در مراکز اقامتی رسمی و ۸۸۳۶ نفر معادل ۴.۸۲ درصد در مراکز اقامتی اضطراری اسکان پیدا کرده اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان همچنین با بیان اینکه طی ایام نوروز به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی ۱۵۲۰ فقره بازدید از تاسیسات اقامتی استان شامل مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز پذیرایی و مجتمع های بین راهی صورت گرفت، گفت: بدنبال این بازدیدها برای ۹۷ واحد تشویق، ۱۸۵ واحد تذکر و ۲۹ واحد هم اخطار کتبی صادر شد. 

به گفته این مسئول، پنج دفتر خدمات مسافرتی استان نیز به دلیل تخلف با تعلیق مجوز تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند. 

وی در ادامه با بیان اینکه در این مدت ۲۹ فقره شکایت گردشگران نوروزی از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ ثبت شد، عنوان کرد: بیشتر این شکایات مربوط به مراکز پذیرایی، اقامتی و نحوه خدمات رسانی در جاذبه های گردشگری بوده است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار