رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به ضرورت ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان دیرآموز، از انجام سنجش سلامت ۵۱ هزار نوآموز خوزستانی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ 02 April 2024

تابناک خوزستان: علی ممبینی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به پایان سال تحصیلی و ضرورت ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان دیرآموز در مقطع ابتدایی، پیشنهاد تشکیل کمیته دانش‌آموزان دیرآموز ارائه شد.

وی ادامه داد: این کمیته با همکاری اداره استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی تشکیل خواهد شد و هدف آن، کیفیت‌بخشی آموزشی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: از آنجا که دانش‌آموزان دیرآموز در فرآیند سنجش سلامت تشخیص داده می‌شوند، تعداد آن‌ها در هر مدرسه مشخص است و مدیر و معلم می‌دانند کدام دانش‌آموزان دیرآموز هستند.

وی افزود: این دانش‌آموزان به مراکز جامع سنجش آموزش، توانبخشی و مداخله ارجاع داده می‌شوند و به عنوان دانش‌آموان لازم‌التوجه در یکی دو ماه پایانی سال تحصیلی، بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.

ممبینی با اشاره به ادامه روند سنجش سلامت نوآموزان گفت: سنجش نوآموزان در سال جدید از فروردین‌ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت. نوبت‌گیری نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. انجام سنجش همه دانش‌آموزان شهری، روستایی و عشایری برای ورود به پایه اول ابتدایی اجباری است و در صورت انجام نشدن سنجش، امکان ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی وجود ندارد. در گذشته سخت‌گیری چندانی برای سنجش دانش‌آموزان عشایری و روستایی وجود نداشت اما از امسال همه نوآموزان بدو ورود به پایه اول باید سنجش شوند.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۵۱ هزار نوآموز خوزستانی سنجش سلامت شده‌اند. تا پیش از این ۴۶ پایگاه سنجش سلامت در استان خوزستان وجود داشت و امسال با اضافه شدن شش پایگاه دیگر در اهواز، شادگان و ماهشهر، تعداد پایگاه‌ها به ۵۲ پایگاه رسید.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار