مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در فصل پاییز و زمستان سال گذشته در ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان، حبوبات کشت شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹ 05 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، وحید صباغ اظهار کرد: در گذشته حبوبات به صورت بهاره کشت می‌شد، اما طی چند سال اخیر فعالیت‌های ترویجی انجام تا حبوبات در فصل پاییز و زمستان کشت شود.

وی افزود: این امر به دلیل آن است که گیاه روییده شده بتواند استفاده حداکثری از آب زمستانه و همچنین آب فروردین ماه بهره ببرند.

صباغ ادامه داد: البته هنوز تعدادی از کشاورزان حبوبات را هنوز در فصل بهار کشت می‌کنند.

وی بیان کرد: برداشت محصول حبوبات یکی از مشکلات اساسی تولید این محصول در این استان است.

این مقام مسئول بیان کرد: اغلب حبوباتی که در این استان تولید می‌شود به صورت دیم است و بیشترین سطح زیر کشت حبوبات در این استان به عدس اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در این استان فقط لوبیا به صورت آبی کشت می‌شود که به کشاورزان توصیه می‌شود آبیاری آن را به صورت قطره‌ای انجام دهند تا در مصرف آب مدیریت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه حبوبات کشت شده در این استان به صورت پاکوتاه است، گفت: بنابراین باید به صورت دستی برداشت شود که این امر هزینه کارگری را افزایش می‌دهد.
وی افزود: برای استفاده از تجهیزات مکانیزاسیون باید از بذور پا بلند حبوبات استفاده شود، اما این نوع از بذر نیاز آبی زیادی دارد که با توجه به محدودیت منابع آبی در این استان مجبور به کشت حبوبات با بذور پا کوتاه هستیم.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار