مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت : پیش بینی می شود که تولید و تحویل کلزا در شهرستان مهران با افزایش دوبرابری نسبت به سال گذشته به حدود ۵۰۰ تن برسد.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵ 05 April 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ شکری بیان داشت : شرکت های تعاونی روستایی بعنوان مباشرین خرید با استفاده از ظرفیت سیلوها و انبارهای ذخیره که در اختیار دارند محصول کلزا را در اقصی نقاط استان جمع آوری و طی فرآیندی اعم از غربالگری، توزین و اندازه گیری رطوبت، تحویل کارخانه های مقصد تولید روغن کلزا می گردد.

وی اظهار کرد: کلیه تجهیزات اعم از باسکول های توزین و سایر ابزارهای دیجیتالی مورد نیاز در محل مراکز خرید استقرار یافته و کلیه این تجهیزات در ماه گذشته استاندارد سازی شده است.

شکری مطرح کرد : انبار سیلوی تعاون روستایی شهرک اسلامیه با ظرفیت ۱۰۰۰تن آماده خرید و تحویل کلزا از کشاورزان در شهرستان مهران می باشد.

وی ادامه داد : عملیات برداشت بیش از ۲۰۰تن کلزا در دشت عباس دهلران آغاز گردیده و شرکت های تعاون روستایی نسبت به خرید ان اقدام نمودند.

شکری خاطرنشان کرد : ظرفیت تولید محصول کلزای سال زراعی امسال در شهرستان دهلران به حدود ۱۷ هزار تن برسد که نسبت به سال زراعی گذشته بیش از سه برابر، افزایش خواهد داشت./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار