مدیرکل امور عشایر استان ایلام بیان داشت : در سال ۱۴۰۲ برای کمک به حفظ شغل دامداری و عشایری از محل اعتبارات بند "ب" ماده ۵۲ مبلغ ۶۵ میلیارد ریال در قالب تسهیلات ارزان قیمت طرح تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز به ۲۰۰ خانوار عشایری پرداخت شد .
کد خبر: ۱۱۶۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ 05 April 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ خانزادی بیان داشت : این امر با افزایش تولید حدود ۹۹۰ تن گوشت قرمز نقش مثبت چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال در اقتصاد استان داشته است.

وی افزود : در سال گذشته با هدف کمک به معیشت عشایر و در راستای افزایش تولید گوشت قرمز، این اداره کل با همکاری تشکل‌های عشایری و اداره کل پشتیبانی امور دام استان، طرح خرید جو قراردادی مدت‌دار به عشایر متقاضی را اجرا کرد.

خانزادی ادامه داد : در مرحله اول حدود ۲۰۰ تن جو مدت‌دار برای تعلیف دستی ۴۰ هزار رأس دام عشایر به مدت چهار ماه به عشایر واگذار شد که افزایش تولید هزار تنی گوشت قرمز و سود پنج هزار میلیارد ریالی عشایر حاصل از اجرای این طرح در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد : یکی از مهمترین برنامه های اداره کل امور عشایر استان در سال ۱۴۰۲ با هدف افزایش تولید، اجرای طرح آبرسانی به عشایر کولگ از توابع شهرستان مهران با دارا بودن ۱۷۵ خانوار عشایری و بیش از ۲۰ هزار رأس دام سبک از عشایر در منطقه کولگ بوده است.

خانزادی تاکید کرذ: برای این طرح بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات ملی هزینه شده که با ۱۸.۵ کیلومتر خط انتقال و ۳۵۰ متر مکعب مخزن ذخیره، میزان ۹ لیتر در ثانیه آب از سامانه گرمسیری به مناطق عشایری کولگ تا محدوده پاسگاه شور شیرین منتقل‌ می‌شود.

وی مطرح کرد در راستای بهبود وضعیت معیشت عشایر هر ماه توسط شبکه تعاونی‌های عشایری تعداد ۱۳ هزار و ۲۰۰ کیسه آرد با نرخ دولتی به عشایر تحویل داده شده که حجم سالیانه این کار بیش از ۱۵۸ هزار کیسه آرد است./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار