مدیرکل تعاون روستایی ایلام:
مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: عملیات برداشت بیش از ۲۰۰ تن کلزا از مزارع دشت عباس دهلران آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰ 06 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حمیدرضا شکری مدیرکل تعاون روستایی ایلام، در بازدید از سیلوهای خرید محصول کلزا در شهرستان مهران بیان داشت: شرکت های تعاونی روستایی به‌عنوان مباشرین خرید با استفاده از ظرفیت سیلوها و انبارهای ذخیره که در اختیار دارند، محصول کلزا را در اقصی نقاط استان جمع آوری و طی فرآیندی اعم از غربالگری، توزین و اندازه گیری رطوبت، تحویل کارخانه های مقصد تولید روغن کلزا می‌شود.

وی افزود: کلیه تجهیزات اعم از باسکول های توزین و سایر ابزارهای دیجیتالی مورد نیاز در محل مراکز خرید استقرار یافته و کلیه این تجهیزات در ماه گذشته استاندارد سازی شده است.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام یادآور شد: انبار سیلوی تعاون روستایی شهرک اسلامیه با ظرفیت ۱۰۰۰ تن آماده خرید و تحویل کلزا از کشاورزان در شهرستان مهران است‌.

شکری عنوان کرد: پیش‌بینی می شود که تولید و تحویل کلزا در شهرستان مهران با افزایش ۲ برابری نسبت به سال گذشته به حدود ۵۰۰ تن برسد.

وی با اشاره به برداشت کلزا در شهرستان دهلران گفت: عملیات برداشت بیش از ۲۰۰ تن کلزا در دشت عباس دهلران آغاز شده و شرکت های تعاون روستایی نسبت به خرید آن اقدام کردند.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید محصول کلزای سال زراعی امسال در شهرستان دهلران به حدود ۱۷ هزار تن برسد که نسبت به سال زراعی گذشته بیش از ۳ برابر، افزایش خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا تعاون روستایی استان نسبت به تجهیز انبارها و سیلوهای مراکز تحویل و خرید توسط شبکه تعاون روستایی در ۳ منطقه دهلران، موسیان و دشت عباس کرده و آماده تحویل این محصول بار ارزش از کشاورزان است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار