مدیرکل بهزیستی ایلام:
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: طرح ملی «خانواده میزبان» ورود کودکان به خانواده جایگزین خویشاوندان و همچنین فرزندخواندگی است که در ایلام اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰ 07 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حسین نورعلیوند مدیرکل بهزیستی ایلام بیان داشت: طرح ملی «خانواده میزبان» با هدف تأمین شرایط بهتر برای رشد و تربیت کودکان بدون سرپرست در خانواده‌ها و بهبود فرایند باز پیوند یا واگذاری سرپرستی آن‌ها به خانواده‌های جایگزین فرزندخوانده است و در ایلام نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: زوج‌هایی که حداقل یکی از آن‌ها دارای ۳۰ سال سن باشد و دختران و زنان بدون همسر بالای ۳۰ سال سن می‌توانند داوطلب شرکت در این طرح شوند.

مدیرکل بهزیستی ایلام، ادامه داد: از جمله شرایط خانواده‌های میزبان کودکان در این طرح نداشتن محکومیت موثر کیفری، داشتن اقامت در ایران، داشتن سلامت جسم و روان، تمکن مالی مناسب، داشتن فاصله سنی مناسب با کودکان و دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یکی از زوج‌ها عنوان کرد.

نورعلیوند خاطرنشان کرد: اکنون ۶ نوزاد، کودک و نوجوان شامل ۳ پسر و ۳ دختر دارای شرایط سپردن به خانواده‌های میزبان بوده که در شیرخوارگاه و خانه کودک و نوجوان این اداره کل نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: خانواده‌های متقاضی می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه کنند.

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار