یافته ها نشان می دهد ویتامین D یکی از بهترین ویتامین‌ها برای پوست است.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵ 08 April 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه این ویتامین بیش از هر روش دیگری بر اثر جذب پوستی نور آفتاب در بدن ساخته می‌شود گفت:در این فرایند، کلسترول پوست به ویتامین D تبدیل می‌شود. ویتامین D سپس به کمک کبد و کلیه‌ها جذب می‌شود و برای کمک به ساخت سلول‌های سالم به نقاط مختلف بدن انتقال می‌یابد.
دکتر مهدی قهار ترس افزود:رنگ پوست از جمله عوامل متأثر از ویتامین D است. همچنین ویتامین D به درمان پسوریازیس (بیماری پوستی مزمن خود ایمنی) کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ویتامین D تنها از طریق برخی مواد غذایی و نور خورشید و غذاهای غنی از ویتامین D شامل: ماهی‌های چرب مثل قزل‌آلا و ماهی تن، زرده تخم مرغ، پنیر، جگر گاو، قارچ، شیر غنی شده، غلات و آبمیوه‌ها جذب می‌شود گفت: یکی از بهترین راهکارها برای افزایش ویتامین D افزایش زمان قرار گرفتن زیر نور آفتاب در طول روز است.

متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:همچنین توصیه می شود با مشورت پزشک، از مکمل‌های ویتامین D استفاده کنیم.

دکتر مهدی قهار ترس، یکی از نشانه‌های کمبود ویتامین D،خشکی پوست و پوستی خارش‌دار است که ممکن است در سراسر صورت یا در مناطقی مانند گونه‌ها، چانه و پیشانی ایجاد شود.
به گفته این پزشک متخصص لازم است به خاطر داشته باشیم مصرف بیش از حد ویتامین D خطرناک است. بنابراین نباید بدون مشورت پزشک از مکمل D به صورت آزادانه استفاده کرد. زیرا در مدت زمان طولانی می تواند سبب تجمع بیش از حد کلسیم در بدن شود. این روند باعث ضعیف شدن استخوان ها و وارد شدن آسیب جدی، به بافت کلیه و قلب می شود.

برچسب ها: ویتامین ، ویتامین دی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار