مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵ 09 April 2024

تابمناک فارس به نقل از صدا و سیما: سیدکاظم موسوی گفت: در حال حاضر مراکز خرید گندم شهرستان های جنوبی از جمله اشکنان، وراوی و علامرودشت لامرد در حال تحویل گرفتن گندم مازاد کشاورزان هستند.
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس ادامه داد: فرآیند خرید تضمینی گندم در استان فارس از فروردین امسال آغاز شده است و تا شهریور ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای گندم دوروم ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه استان فارس یکی از قطب های مهم تولید محصول راهبردی گندم در کشور محسوب می شود ، افزود: پارسال ، ۶۱۸ هزار تن گندم معادل ۶۵ درصد از خرید تضمینی کل استان توسط شبکه تعاون روستایی به صورت تضمینی خریداری شده بود .
رئیس جهاد کشاورزی فارس هم گفت: سطح کشت گندم آبی و دیم در این استان ۴۰۶ هزار و ۵۷۸ هکتار است و پیش‌بینی می شود امسال ۹۷۴ هزار تن محصول از گندمزارهای فارس برداشت شود.
کشاورزان فارسی پارسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم را از ۴۲۷ هزار هکتار کشت آبی و دیمی برداشت کردند و شهرستان مرودشت واقع در فاصله ۴۵کیلومتری شمال شیراز، با ۲۰ درصد تولید گندم استان ، مقام نخست را در بین ۳۷ شهرستان فارس به خود اختصاص داد.

.

برچسب ها: خرید گندم ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار