مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر در شرکت‌های هفت‌گانه توسعه نیشکر استان تولید شده و امید می رود توسعه نیشکر بر اساس سند راهبردی، ۳۸ درصد سهم بازار کشور را کسب کند.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱ 21 April 2024

تابناک خوزستان: عبد ناصری روز یکشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی شکرستان در شرکت توسعه نیشکر امیرکبیر، ضمن قدردانی از تمامی شرکت کنندگان و برگزار کنندگان این جشنواره بزرگ، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره را به تمامی دوستداران محیط زیست تبریک گفته و امید می رود همچنان این زمین پاک را پاک و سرسبز نگه داریم.

وی افزود: اکنون در هفت کشت و صنعت توسعه نیشکر برداشت پایان یافته و تا امروز ۶۱۰ هزار تن شکر خام در این شرکت ها تولید شده اما نیشکر هفت‌تپه برای برداشت، همچنان به کار خود تا اوایل خرداد ادامه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: تاکنون حدود ۵۸ درصد محصول مزارع نیشکر برداشت شده و ۴۲ درصد باقی مانده که علاوه بر ۳۸ هزار تن برداشت شده احتمال می‌رود ۲۲ هزار تن شکر تولید و هدف‌گذاری ۶۰ هزار تن نیز محقق شود که نسبت به سال گذشته، برداشت دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: افزایش تولید در شرکت توسعه نیشکر خوزستان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است؛ سال گذشته ۴۰۰ هزار تن و امسال بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر تولید شده است.

ناصری بیان کرد: پیش بینی ما با توجه به زمستان بدون سرما و یخبندان این است که، نی‌های شکر از شادابی خاصی برخوردار بوده و با عملیات کوددهی در مزارع سرسبز و شادابی را شاهد باشیم و پیش‌بینی می‌شود با این وجود، حدود ۷۰۰ هزار تن شکر در سال آینده تولید داشته باشیم.

وی گفت: اکنون سهم ما از بازار تولید کشور ۳۵ درصد است و با میزان تولید ۷۰۰ هزار تن این سهم بازار به ۳۸ درصد رسیده و باعث پایداری درآمد و سوددهی شرکت توسعه نیشکر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: همچنین در رابطه با کمک به روستاها و اجرای مسئولیت های اجتماعی اقدامات خوبی تاکنون صورت‌ گرفته است که این شرکت، تحکیم و احداث سیل بندهای روستاهای در معرض سیل را در سالهای اخیر به صورت مستمر انجام داده و همواره تلاش داشتیم تا این عملیات با وجود هزینه های بالا، به خوبی انجام شود.

وی بیان کرد: در رابطه با احداث حسینیه ها مدارس و جاده‌های روستایی نیز فعالیت های زیادی توسط کشت و صنعت‌های مختلف انجام و تاکید می شود این عملیات برای کمک به همسایگان تداوم داشته باشد.

ناصری اظهار کرد: همچنین در آبگرفتگی های اخیر خوزستان نیز کمک های فراوانی به دستگاه های اجرایی شده که این خدمت رسانی را از وظایف ذاتی خود می‌دانیم.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار