سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به این مطلب که در حال حاضر ۲۳۲ کیلومتر راه روستایی در حال احداث داریم، گفت: طی دو سال گذشته حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شده که معادل ۲۰ سال گذشته است.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷ 21 April 2024

به گزارش تابناک کرمان، علی عبداللهی امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کرمان دارای بزرگترین شبکه ارتباطی راه و شریانی و دومین شبکه بزرگراهی در سطح کشور است و به دلیل وسعت زیادی که دارد عملکرد آن هم چه در راه‌های روستایی و چه در راه‌های آزادراهی و بزرگراهی بایستی به شکل ویژه‌ای مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین پروژه‌های نگهداری کشور را در سطح استان کرمان داریم که سال‌ها معطل مانده بود و به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: پروژه شهداد- نهبندان به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی و کریدور کشور در دست احداث و بهسازی است. اصلاح و روکش آسفالت کریدور اصلی کشور یعنی مسیر یزد _ انار _ سیرجان، به سمت بندرعباس یکی دیگر از اولویت‌های این اداره کل است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: در سال گذشته علاوه برمجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی که در سطح جاده‌ها در حال خدمت رسانی به مردم و مسافران بودند، سه باب نمازخانه بین راهی هم برای رفاه حال مسافران اضافه و مورد بهره‌یرداری قرار گرفت.

عبدالهی بیان کرد: ساخت حدود ۲۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در دستور کار قرار دارد که با پیگیری‌های این اداره کل به بهره‌برداری خواهند رسید و با توجه به اینکه استان کرمان دارای جاده‌های طولانی و کویری است و رانندگان با رانندگی‌های طولانی در جاده یکنواخت و بیابانی دچار خستگی بیشتری می‌شوند، نیاز به استراحت و تجدید قوای بیشتری دارند.

وی در ادامه به طولانی بودن و گستردگی طول راه‌ها اشاره کرد و افزود: تمامی محورها تحت نگهداری هستند و بایستی شبکه گسترده راه‌های استان را حفظ کرد چون در بحث اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: یکی از بهترین پروژه‌هایی که برای شبکه راه‌ها در سطح استان تعریف شده کریدوری است که از سیرجان به بندرعباس به سمت سیرجان-شهربابک -انار و در نهایت به یزد می‌رسد و کریدور کالای استان محسوب می‌شود.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در خصوص کم عرض بودن و پرتردد بودن برخی از راه‌های روستایی گفت: بعضی از راه‌های روستایی استان در گذشته با عملکرد و قابلیت متفاوت راه روستایی آن زمان ساخته شده که صرفا جهت تردد یک تا دو خودرو و متصل به جاده‌های اصلی یا مراکز شهری بوده اما هم اکنون به دلیل وجود برخی از مراکز صنعتی و معدنی عملکرد آنها تغییر کرده است.

وی اظهار کرد: تعداد قابل توجهی وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها تردد می‌کنند که در هر صورت معادن باید در این زمینه مشارکت داشته باشند تا برای تحمل بار ترافیکی سنگین، این راه‌ها را ارتقاء دهیم.

عبداللهی در پایان یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به عنوان دستگاه بهره‌بردار و نگهداری از راه‌ها این کار را مجدانه پیگیری می‌کند تا با همکاری اداره کل صمت این مشکل را برطرف کرده و معادنی که از این جاده استفاده می‌کنند از محل مسئولیت‌های اجتماعی به بهسازی راه‌ها کمک کنند تا جاده‌ها تعریض و ایمن‌تر شوند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار