«بیست و ششمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی» روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری به میزبانی دانشگاه شهاب دانش قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵ 28 April 2024

به گزارش تابناک قم، رییس بیست و ششمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری این کنگره را ارتقای ارتباطات دانشگاه و صنعت برای رسیدن به توسعه ملی و استفاده از فناوری های روز در جهت تولید ملی عنوان کرد.

مهدی کراری با اشاره به این که ۲۵ دوره گذشته این کنگره در استان های مختلف کشور برگزار شده است گفت: استان قم و دانشگاه شهاب دانش برای نخستین بار در طول ادوار برگزاری، میزبان کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت است.

وی به برنامه های این کنگره اشاره کرد و افزود: صبح روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه جاری، چهار کارگاه با حضور اساتید و دانشجویان و صاحبان صنایع برگزار خواهد شد و عصر این روز افتتاحیه کنگره با حضور یکی از معاونان وزارت صمت و جمعی از مسوولان استانی از جمله استاندار و یکی از نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی ترتیب می یابد.

کراری ادامه داد: روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه، ۶ سخنران خواهیم داشت و ۲ میزگرد نیز برگزار می شود که مسائل مختلف درخصوص بررسی مشکلات و موانع ارتباط صنعت و دانشگاه مطرح خواهد شد.

رییس هیات امنای دانشگاه شهاب دانش با بیان این که اتاق بازرگانی قم در سومین روز این کنگره میزبان اساتید، دانشجویان و صنعتگران خواهد بود ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین کنگره هایی بتواند در توسعه هرچه بیشتر ارتباط حوزه های صنعت و دانشگاه کمک کند.

کراری با اشاره به این که قم سومین استان صنعتی کشور به شمار می آید گفت: بعد از انقلاب اسلامی شاهد رشد کمی و کیفی دانشگاه های کشور هستیم و درصورت برقراری هرچه بیشتر و بهتر ارتباط بین دانشگاه و صنعت، شاهد رشد روز افزون تولید از لحاظ کمی و کیفی خواهیم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار