کد خبر: ۱۱۶۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸ 29 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از کشف 308 قطعه شيء تاريخي با قدمت چند هزار ساله در شهرستان "چالوس" خبر داد. 

بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ محسن سليماني در تشريح اين خبر، گفت: در پي کسب خبري مبني بر اينکه فردي قصد فروش چندين قطعه شيء تاريخي در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس ، تصريح کرد: پس از هماهنگي هاي قضائي، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي، متهم  را شناسايي و دستگير کردند.

سرهنگ سليماني همچنين اظهار داشت: در اين عمليات بيش از 308 قطعه شيء تاريخي، شامل اقلام زينتي وزيور آلات  شامل گوشواره  ، انگشتر ،مهره هاي سنگي ومرواريد متعلق به دوران ساساني ،هخامنشي وعصر اسلام  کشف شد.

وي در ادامه با اشاره به اينکه اين اشياء بخشي از فرهنگ و تمدن کشور است، بيان داشت: متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد و موضوع در دست بررسي است.

فرمانده انتظامي  شهرستان در خاتمه با بيان اين که قاچاق اشياء عتيقه و آثار باستاني تاراج فرهنگ و تاريخ کشور به شمار مي رود، از مردم خواست در صورت شناسايي افراد سودجو و قاچاقچيان عتيقه و هرگونه مسائل امنيتي، مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار