احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس قوت گرفت
تصمیم گیری در خصوص قیمت بلیت اتوبوس که قرار بود در جلسه علنی امروز شورای شهر انجام شود به جلسه بعدی شورا موکول شد که به گفته رئیس شورا ممکن است غیر علنی برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ 08 March 2015

به گزارش تابناک، محسن انتظاری هروی در حاشیه جلسه علنی رسمی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران، در خصوص آخرین تصمیمات برای تغییر بهای خدمات حمل و نقل عمومی در مشهد، با بیان اینکه تورم تاثیر مهمی در افزایش تمامی هزینه‌ها داشته است، خاطرنشان کرد:به احتمال زیاد بررسی نرخ بلیت اتوبوس در جلسه غیر علنی انجام می‌شود و نظر شورای اسلامی شهر مشهد این است که تا جای ممکن، از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کنیم.

وی افزود: احتمال دارد قیمت بلیت قطار شهری افزایش نداشته باشد اما در حال حاضر افزایش ۱۰۰ و ۱۵۰ تومانی به ترتیب در بلیت اتوبوس خصوصی و دولتی، ۱۰۰ تومانی در بلیت مترو از سوی شهرداری و افزایش ۵۰ تومانی در بلیت اتوبوس‌ها از سوی کمیسیون حمل و نقل مطرح شده است.

انتظاری هروی ادامه داد: امروز در صحن غیرعلنی این موضوع بررسی خواهد شد و تا قبل از سال آینده هرگونه تغییر در بهای خدمات حمل و نقل عمومی مشهد مصوب می‌شود؛ به احتمال زیاد قیمت بلیت قطار شهری در مشهد افزایش پیدا نمی‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: نظر استاندار نیز در بحث افزایش بهای خدمات حمل و نقل عمومی شیب ملایم بوده و وزارت کشور نیز اعلام کرده است تا هرگونه تصمیم گیری تا پایان سال جاری نهایی شود.

وی افزود:برای کاهش هر 50 تومان بلیت اتوبوس 20 میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است که اگر بنا باشد قیمت بلیت اتوبوس افزایش پیدا نکند،این رقم باید از محلی تامین شود.

رییس شورای اسلامی شهر در خصوص بدهی معوق استانداری به شهرداری مشهد، گفت: آن اعتباری را که استانداری مدعی شده است پرداخته کرده، مربوط به اعتبارات دولتی به تمام شهرداری‌ها در همه شهرها است اما هنوز استانداری به وعده خود مبنی بر پرداخت ۱۵ میلیارد تومان جهت کاهش 50 تومانی بلیت اتوبوس عمل نکرده است.‌

انتظاری هروی افزود: پیگیری‌ها جهت تحقق این اعتبار از سوی شهرداری مشهد همچنان ادامه دارد.

همچنین نائب رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد احتمال افزایش قیمت اتوبوس در مشهد را کمتر از 5 درصد اعلام کرد و افزود:معتقد هستم که قیمت بلیت اتوبوس و مترو نباید تا سال 96 افزایش داشته باشد.

قدیری طرقی تصریح کرد:تامین اعتبار لازم برای ارائه خدمات مطلوب در خدمات حمل‌ و نقل عمومی از طریق صرفه‌جویی در پروژه‌های عمرانی و اعتبارات جاری امکان‌پذیر است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار