مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی اعلام کرد:
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 8 پایگاه‌ اهدای خون خراسان رضوی جهت اهدای خون فعال هستند گفت: به همراه داشتن کارت ملی داوطلبان اهدای خون در زمان مراجعه لازم بوده و از کسانی که این کارت را به همراه نداشته باشند خونگیری صورت نخواهد پذیرفت.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳ 22 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، حمیدرضا اسلامی افزود: در روزهای اول و دوم آبان ماه پایگاه‌های اهدای خون امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی (تقی آباد) ابتدای خیابان دانشگاه و پایگاه اهدای خون امید، واقع در نبش خیابان شیرازی 3 طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید و همچنین پایگاه موقت اهدا خون مستقر در سالن شهرداری مرکزی، واقع در عرصه میدان شهدا، صبح و عصر از ساعت 8 تا 13 و 15 تا 18 آماده پذیرش داوطلبان مومن و ایثارگر اهدای خون خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های پایگاه‌های شهرستانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، خاطرنشان کرد: در این دو روز پایگاه‌های شهرستان‌های خراسان رضوی هم فعال هستند که  ساعت پذیرش در پایگاه سبزوار از ساعت 8 تا 12:30  در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و  پایگاه‌های تربت حیدریه، نیشابور، گناباد و قوچان تنها در  روز عاشورای حسینی و از ساعت ساعت 8 تا 12 پذیرای مردم خیر و نیک اندیش استان خواهند بود.

اسلامی تصریح کرد: نیاز به خون همیشگی بوده و تنها محدود به زمان خاصی نمی‌شود و مدت زمان نگهداری فراور‌ده‌های خونی نیز محدود است و به همین جهت از داوطلبان این امر خیر و خداپسندانه می‌خواهیم که اهدای خون خود را منوط به ایام مناسبتی و شرایط خاص نکنند و در طول سال در این سنت  پسندیده مشارکت داشته باشند.

وی تأکید کرد: شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بیش از 50 کیلوگرم، سن بین 18 تا 60 سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل به مدت 8 هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای بانوان سالانه 3 بار و برای آقایان 4 بار،  پرهیز از رفتارهای غیربهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ضمن دعوت عموم به مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه، عنوان کرد: به شهروندانی که به هر دلیل هنوز موفق به مراجعه به پایگاه‌ها و اهدای خون خود نشدند توصیه می‌کنیم تا این ایام خاص را برای اغاز این سنت پسندیده انتخاب کرده و به جمعیت اهداکنندگان بی‌دریغ زندگی بپیوندند.

اسلامی گفت: تمامی نیروهای این مجموعه در این دو روز در حالت آماده باش هستند تا شاهد خدمت‌رسانی شایسته‌ای به عزاداران حسینی باشیم، همچنین به همراه داشتن کارت ملی داوطلبان اهدای خون در زمان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون لازم بوده و از کسانی که این کارت را به همراه نداشته باشند خونگیری صورت نخواهد پذیرفت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار