دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ساماندهی و مهارت‌آموزی معتادان وظیفه حاکمیت بوده و مورد تاکید دولت سیزدهم می‌باشد.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷ 11 May 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سردار اسکندر مومنی صبح امروز در آیین افتتاح مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب موضوع ماده ۱۶ مردان ارومیه، ضمن قدردانی از مسئولان استانی و بویژه استاندار آذربایجان‌غربی برای راه‌اندازی مرکز مذکور، با بیان اینکه ساماندهی و مهارت آموزی معتادان مورد توجه دولت است، افزود: ریاست جمهوری از روز‌های ابتدایی تشکیل دولت سیزدهم، همواره بر ساماندهی معتادان تاکید داشته و دستورات ویژه‌ای در این حوزه صادر کرده اند.

وی با بیان اینکه معتاد عضوی از جامعه بوده و اگر در اثر غفلت، معتاد شده نباید در گوشه خیابان رها شود، خاطرنشان کرد: این وظیفه حکومت است تا فرد معتاد را درمان کرده و با مهارت‌آموزی یا بازآموزی مهارت، آنها را به آغوش خانواده برگرداند.

سردار مومنی با اشاره به اینکه اعتیاد یک آسیب مهم و منشا بسیاری از سایر آسیب‌ها، چون طلاق و جرایم خرد و سنگین است، افزود: وظیفه همه است که برای ساماندهی معتادین، دست در دست هم دهیم و تا شاهد ریشه‌کنی اعتیاد به معنای واقعی در جامعه باشیم. 

وی در پایان، مهارت آموزی و اشتغال و توانمندسازی را حلقه مفقوده در درمان معتادین دانسته و اضافه کرد: اگر مشکل مهارت‌آموزی و اشتغال حل نشود، احتمال بازگشت معتادین بهبود یافته به سمت اعتیاد وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار