جلسه مشترک «محمد منان رئیسی» نماینده منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با روسای انجمن های هنری و خانه مطبوعات استان برگزار شد. انجمن های مختلف هنری و فرهنگی در کنار خانه مطبوعات باید هم افزایی داشته باشند و در ادامه مسیر فعالیت خود، همدیگر را یاری دهند.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۶ 15 May 2024

به گزارش تابناک قم، «محمد منان رئیسی» در جلسه مشترک با روسای انجمن های هنری و خانه مطبوعات استان با اشاره به اهمیت فعالیت در عرصه هنر رسانه بیان کرد: با مشکلات هنرمندان در رشته های مختلف آشنا هستم و امیدواریم با همراهی تشکل های هنری در مسیر حل مسائل گام هایی برداشته شود.

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اغلب هنرها این ظرفیت را دارند که بتوانند منتج به کارآفرینی شوند و باید مجموعه فعالیت ها در عرصه های هنری به سمتی رود که منجر به ایجاد شغل و اشتغال آفرینی شود.

منان رئیسی، در خصوص مشکلات مطرح شده در زمینه کمبود فضای اداری برای استقرار انجمن های هنری گفت: باید امکانات و ساختمان هایی که در حال حاضر در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است، مورد بررسی قرار گیرد و در زمینه دغدغه هنرمندان نسبت به وضعیت مجموعه شهید آوینی قم نیز پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: تقویت ارتباط مجموعه های مختلف استان با رسانه ها ضرورت دارد و امیدواریم در جلسه ای جداگانه در این زمینه گفتگو کنیم.

در این نشست هر یک از روسا و مسوولان انجمن های هنری استان قم با تشریح آخرین وضعیت تشکیل های صنفی خود، به مشکلات و چالش های پیش رو پرداختند.

لزوم حمایت جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از انجمن های هنری، لزوم در اختیار قرار دادن محلی برای استقرار انجمن های هنری، بازگشت مجموعه فرهنگی شهید آوینی به بخش فرهنگ و هنر استان، لزوم شفاف سازی تخصیص اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به بخش های مختلف، ضرورت فراهم آوردن زمینه فعالیت نخبگان هنری در استان از جمله دغدغه های مطرح شده از سوی روسای انجمن های هنری استان قم بود.

در این جلسه فخر الدین یوسف پور مدیر خانه مطبوعات استان قم نیز با ارائه گزارشی از ظرفیت و توانمندی رسانه ها و خبرنگاران در استان قم، به مشکلات و مسائل حوزه خبر و رسانه نیز پرداخت.

وی از دکتر منان رییسی منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی خواست تا نسبت به پیگیری رفع موانع و مشکلات اهالی رسانه در دوره جدید فعالیت مجلس شورای اسلامی با همراهی سایر نمایندگان و همچنین پیگیری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر خانه مطبوعات استان قم افزود: انجمن های مختلف هنری و فرهنگی در کنار خانه مطبوعات باید هم افزایی داشته باشند و در ادامه مسیر فعالیت خود، همدیگر را یاری دهند.

در این جلسه روسای انجمن عکاسان، انجمن هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای تجسمی، انجمن طراحان مد و لباس، انجمن رسانه‌های دیجیتال، انجمن خوشنویسی و انجمن موسیقی حضور داشتند که بیان دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار