مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از ثبت ۴ رکورد کشوری و استانی در تولیدات کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰ 18 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر جلال یوسفی اظهار کرد: امسال به لطف خداوند، همت کشاورزان، همکاران و مسئولان شهرستان و استانی، ۴ رکورد مهم در میزان تولید و عملکرد محصولات کشاورزی به ثبت رسید که در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه بوده است.

️مدیر جهاد کشاورزی دهلران به رکورد تاریخی تولید بیش از ۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا اشاره کرد و گفت: امسال ۴ رکورد کشوری و استانی برای شهرستان دهلران ثبت شده که این رکوردها شامل میزان تولید کلزا، عملکرد تولید کلزا در واحد سطح، میزان تولید گندم و عملکرد تولید گندم در واحد سطح هستند.

یوسفی ادامه داد: با وجود اینکه هنوز برداشت گندم به اتمام نرسیده، امسال هم رکورد سال‌های پیش، شکسته شد و پیش‌بینی می‌شود تولید گندم تا ۲۵۰ هزار تن نیز برسد.

وی افزود: امسال در طول دوره رشد محصولات زراعی، با چالش‌های بزرگی همچون انگل گل جالیز، خسارت طوفان و تگرگ و تنش خشکی در مزارع دیم مواجه بودیم که با تدابیر و تلاش‌های همه‌جانبه کشاورزان و مدیریت‌های به‌زراعی که کشاورزان هوشمندانه در مزارع اعمال کردند، توانستیم بر این عوامل محدودکننده غالب گردیم و ‌افتخار این تولید و رکوردشکنی‌ها را در سابقه کشاورزی شهرستان ثبت کنیم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار