عضویت دادستان در هیئت های نظارت بر انتخابات مجلس با موافقت نمايندگان مجلس به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 26 October 2015
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به جرئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، ماده 9 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند که طبق این مصوبه، ماده 34 قانون انتخابات مجلس اصلاح شد.

به موجب مصوبه مجلس ، اعضای هیأت اجرایی انتخابات مجلس پس از پذیرفتن عضویت، ملزم به شرکت در جلسات و امضای صورتجلسات و اعتبارنامه نمایندگان منتخب و انجام سایر وظایف قانونی هستند.

طبق تبصره یک این ماده، در صورت عدم شرکت فرماندار یا بخشدار حوزه انتخابیه یا دادستان و یا رئیس ثبت‌احوال در جلسات، هیأت اجرایی موظف است مراتب را طی صورتجلسه‌ای به مقامات اجرایی مافوق آنها اعلام داشته، کسب تکلیف نماید.

همچنین طبق تبصره 2 این ماده، در صورت غیبت فرماندار یا بخشدار یا دادستان و یا رئیس ثبت‌احوال حوزه انتخابیه و یا بروز هر نوع اختلاف در هیأت اجرایی که منجر به توقف انتخابات شود، هیأت نظارت موظف است مراتب را به فوریت به هیأت نظارت مافوق گزارش دهد.

خانه ملتی‌ها در تبصره 3 نیز مقرر کردند که هیأت اجرایی موظف است در صورتجلسات و گزارش کار خود موارد غیبت اعضاء را با ذکر علت غیبت به وزارت کشور اعلام دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار