تازه های پلیسی
اعدام شیطان صفتی که به زنی شوهر دار تجاوز کرد/قتل معشوق با شلیک گلوله/مرد همسرکش خود را تسلیم پلیس کرد/دستگیری منتشرکننده فیلم های مستهجن در شبکه های اجتماعی/دستگیری سارقان طلای یک و نیم میلیاردی/دستگیری و متلاشی کردن باند شرارت شرق فارس/ دستگیری 37 متهم تحت تعقیب در فیروزآباد/دستگیری 2 زورگیر در شیراز/دستگیری 300 متخلف فضای مجازی
کد خبر: ۱۱۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶ 28 October 2015
حوادث این تازه های پلیسی هشداری است برای والدین که مراقب فعالیت فرزندان خود در دنیای مجازی باشند و همچنین خبرهایی خوش از دستگیری شروران و اراذل در نقاط مختلف استان فارس.

به گزارش تابناک فارس:در این تازه های پلیسی می خوانیم از اعدام یک شیطان صفت در داراب و قتل معشوقه و قتل همسر و دستگیری دزدان طلای یک و نیم میلیاردی و همچنین موج دستگیری متخلفان فضای مجازی و . . .


اعدام شیطان صفتی که به زنی شوهر دار تجاوز کرد

فردی به اتهام تجاوز به عنف که مراحل محاکمه و تایید حکم اعدام آنها توسط مرجع قضایی صادر شده بود در انظار عمومی جنب ساختمان سیلو داراب به دار مجازات آویخته شد.
حجت الاسلام موسوی رییس دادگستری شهرستان داراب گفت: امروز شاهد اعدام یکی از متجاوزین به عنف هستیم که دو سال پیش با اعمال زشتی دچار جنایت بسیار فجیعی شده بود.
وی افزود: فرد مذکور در اقدامی بسیار زشت به خانمی که شوهرش خارج از خانه بوده در حضور دختر خردسالش تجاوز کرده است که البته این فرد دارای سوابق قبلی شرارت نیز می باشد.
وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده نیروی انتظامی فرد مذکور دستگیر و حکم اعدام این شرور سابقه دار صادر شد و پس از تایید دیوان عالی کشور و طی مراحل قانونی توسط ریاست معظم قوه قضاییه ابلاغ گردید.

قتل معشوق با شلیک گلوله
پسری جوان که دختر مورد علاقه خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده است، در انتظار برگزاری جلسه محاکمه به‌سر می‌برد.  کارآگاهان جنایی استان فارس چندی قبل از کشف جسد دختری جوان در منطقه‌ای خلوت مطلع شدند و وقتی به آنجا رفتند، مشاهده کردند این دختر با شلیک گلوله از پا درآمده است.
در ابتدا سرنخی درباره انگیزه جنایت وجود نداشت و فقط هویت مقتول به نام نرگس فاش شد. مأموران بعد از انتقال جسد قربانی به پزشکی‌قانونی به تحقیقات خود ادامه دادند و پی بردند نرگس از مدتی قبل با پسری به نام حامد ارتباط داشت. حامد هم‌زمان با قتل دختر جوان، محل سکونتش را ترک کرده و به مکانی نامعلوم رفته بود.
همین مسئله سبب شد او در مظان اتهام قرار گیرد و سرانجام بعد از جست‌وجوهای گسترده پلیسی بازداشت شود.  پسر جوان بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و به ارتکاب جنایت اقرار کرد.
او گفت: «مدتی قبل با نرگس آشنا و به او علاقه‌مند شدم. ما مدتی طولانی با هم دوست بودیم و قصد داشتم با او ازدواج کنم، اما نرگس کاری کرد که از دستش به‌شدت عصبانی شدم. او همه رؤیاهایم را از بین‌ برد و باعث شد بعد از آن به هیچ‌چیز غیر از انتقام‌گرفتن فکر نکنم. به‌همین‌دلیل روز حادثه درحالی‌که به‌شدت خشمگین بودم گلوله‌ای به وی شلیک کردم و وقتی مطمئن شدم نرگس فوت شده است، به‌سرعت آن محل را ترک کردم. من ردی از خودم به جا نگذاشته بودم و گمان نمی‌کردم پلیس به من ظنین شود».
متهم درادامه به دادسرا منتقل شد و بار دیگر جزئیات قتل را شرح داد. او همچنین به بازسازی صحنه جرم پرداخت. از سوی دیگر، اولیای دم مقتول علیه حامد شکایت کردند و خواستار مجازات او شدند. به‌این‌ترتیب قرار مجرمیت و کیفرخواست علیه این جوان صادر شد و او اکنون در زندان در انتظار به‌سر می‌برد تا نوبت محاکمه‌اش فرابرسد.

مرد همسرکش خود را تسلیم پلیس کرد
مردی بعد از اینکه همسرش را به دلیل اختلافات خانوادگی به قتل رساند، خودش را به پلیس معرفی کرد و تسلیم شد.
 مأموران پلیس استان فارس چند روز پیش مطلع شدند فردی با مرکز ١١٠ تماس گرفته و از قتل زنی جوان خبر داده است. مأموران به‌سرعت خود را به خانه این زن رساندند و جسد او را درحالی‌که روی زمین افتاده بود، مشاهده کردند.
به نظر می‌رسید مقتول که منیژه نام داشت بر اثر خفگی جانش را از دست داده است. دست‌نخورده‌ ماندن وسایل منزل حکایت از آن داشت که این جنایت با انگیزه سرقت اتفاق نیفتاده، بلکه قاتل یا قاتلان به دنبال انتقام‌جویی بودند.
کارآگاهان جنایی بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی به تحقیق درباره زندگی خصوصی منیژه پرداختند و پی بردند او از مدت‌ها قبل با همسرش به‌شدت اختلاف داشته است.
غیبت ناگهانی مرد جوان نیز در کنار این سرنخ به مدارکی علیه او تبدیل شدند و پلیس تلاش خود را برای دستگیری مظنون شماره یک پرونده به نام مهرداد آغاز کرد. تلاش‌ها برای بازداشت این مرد همچنان ادامه داشت تا اینکه خود او به پلیس مراجعه کرد و تسلیم شد.
متهم در اعترافاتش گفت: «مدت‌ها بود با همسرم اختلاف داشتم. او رفتارهایی داشت که اصلا مورد پسند من نبود به همین دلیل بارها با هم دعوا کردیم. کشمکش‌های ما مدتی طولانی ادامه داشت و چندین بار از منیژه خواستم رفتارش را اصلاح کند؛ اما او اعتنایی نداشت تا اینکه روز حادثه بار دیگر با هم مشاجره کردیم و وقتی دعوا بالا گرفت، از شدت خشم کنترل خودم را از دست دادم. در آن شرایط روسری را دور گردن همسرم انداختم و آن را پیچاندم. آن‌قدر محکم فشار دادم که ناگهان منیژه از حال رفت و نقش بر زمین شد. بعد از اینکه فهمیدم زنم فوت شده است، از ترس فرار کردم».
مهرداد در ادامه اعترافاتش گفت: «بعد از قتل مدتی در خیابان‌ها سرگردان بودم نمی‌دانستم به کجا بروم و چه کار کنم تا اینکه در نهایت تصمیم گرفتم خودم را تسلیم پلیس کنم».
بنا به این گزارش متهم درحال‌حاضر در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او برای روشن‌شدن جزئیات بیشتر قتل ادامه دارد.

دستگیری منتشرکننده فیلم های مستهجن در شبکه های اجتماعی
رئیس پلیس "فتا" استان فارس از شناسایی شخصی که در فضای مجازی اقدام به انتشار فیلم های غیر اخلاقی می کرد خبر داد.
سرهنگ "سیدموسی حسینی" گفت: با تلاش ماموران پلیس "فتا" فارس شخصی که در فضای مجازی و از طریق شبکه های اجتماعی موبایلی اقدام به انتشار فیلم های غیر اخلاقی می کرد، شناسایی شد .
وی ادامه داد: ماموران پلیس "فتا" هنگام رصد و گشت زنی های خود در فضای سایبر با یک تارنما روبرو شدند که اقدام به فروش فیلم های مبتذل و انتشار تصاویر غیر اخلاقی می كرد.
رئیس پلیس "فتا" استان فارس اظهار كرد: پس از اقدامات فنی و بررسی های اولیه مشخص می شود مدیر تارنما با راه اندازی گروه های اجتماعی موبایلی، از این طریق نیز اقدام به انتشار تصاویر مستهجن می كند.
سرهنگ "حسینی" گفت: در ادامه متهم که فردی 28 ساله ساکن یکی از شهرستان های استان فارس می باشد شناسایی شد.
وی بیان كرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی که در فضای مجازی اتفاق می افتد، مراتب را از طریق سامانه الکترونیکی پلیس فتا فارس به آدرس (fars_fata@police.ir) در میان گذاشته و یا با اطلاع رسانی از طریق تماس تلفنی به شماره 2183930 همیاران پلیس در فضای مجازی باشند.

دستگیری سارقان طلای یک و نیم میلیاردی
فرمانده انتظامی فارس از دستگیری دو سارقان طلا در کمتر از 24 ساعت در شهرستان لارستان این استان خبر داد.
سردار احمدعلی گودرزی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک مورد سرقت طلا و جواهرات از یک منزل در شهرستان لارستان موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از مراجعه مأموران به منزل مورد سرقت واقع‌شده، صاحب‌ منزل اظهار کرد؛ 11 النگو و یک زنجیر و یک گردنبند طلا به ارزش تقریبییک و نیم نیلیارد ریال از داخل گاوصندوق به سرقت رفته است.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در تحقیقات انجام‌شده مأموران به دو نفر از اعضای خانواده مظنون شدند و از آن‌ها بازجویی کردند.
گودرزی خاطرنشان کرد: این دو متهم در تحقیقات انجام‌شده به سرقت طلاها از داخل گاوصندوق اقرار کردند و هردو نفر برای طی مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

دستگیری و متلاشی کردن باند شرارت شرق فارس
فرمانده انتظامی فارس از انهدام یک باند شرارت و سرقت در شرق این استان خبر داد و گفت: سرکرده این باند چندین فقره سرقت مسلحانه،‌ تیراندازی به طرف مأموران و زخمی کردن یکی از مأموران در سال 1393 را در پرونده خود داشت و به اتهام این جرایم تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی بوده است.
سردار «احمد علی گودرزی» افزود: در پی وقوع سرقت‌های مکرر در شهرستان‌های زرین دشت، جهرم، فسا، لارستان، شیراز و داراب توسط یک نفر شرور مسلح دستگیری این فرد در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.
وی ادامه داد: پرونده این شرور در اختیار مأموران قرارگاه عملیاتی «صالحین» فرماندهی انتظامی استان فارس قرار گرفت و با انجام تحقیقات لازم مشخص شد این فرد ضمن راه‌اندازی یک باند شرارت به اتفاق همدستانش، در شهر «دبیران» شهرستان «زرین دشت» مخفی شده‌اند.
این مقام ارشد انتظامی گفت: مأموران قرارگاه عملیاتی «صالحین» با همکاری مأموران پلیس آگاهی شهرستان زرین دشت، پس از هماهنگی با مقام قضایی ، عملیات دستگیری آنان را آغاز کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس ازمحاصره کردن خانه به شرورمسلح و همدستانش اخطار داده شد که خود را تسلیم قانون کنند اما آنها بدون توجه به دستور مأموران اقدام به تیراندازی کردند، افزود:پس از دو ساعت درگیری مسلحانه سرکرده باند و یکی دیگر از اعضای این باند ضمن تیراندازی به طرف مأموران قصد فرار داشتند که مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در نتیجه سرکرده باند زخمی و همدست دیگرش به هلاکت رسید.
سردار «گودرزی» با اشاره به اینکه در این درگیری مسلحانه سه نفر از اعضای این باند زخمی و به بیمارستان منتقل و دو نفر دیگر نیز دستگیر شدند، خاطر نشان کرد: از اعضای این باند تعدادی سلاح کشف شد.
وی افزود: این شرور چندین فقره سرقت مسلحانه،‌ تیراندازی به طرف مأموران و زخمی کردن یکی از مأموران در سال 1393 را در پرونده خود داشت و به اتهام این جرایم تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی بوده است.این مقام انتظامی ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت مردم با پلیس افزود: استان فارس محل ناامنی برای افراد شرور و مجرمان خواهد بود و با این اقدام پلیس، آخرین تفاله‌های شرارت در استان فارس برچیده شد.

دستگیری 37 متهم تحت تعقیب در فیروزآباد
با اجرای طرح امنيت محله ها كه توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان "فيروزآباد" استان فارس به اجرا گذاشته شد، 37 متهم تحت تعقيب شناسایی و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان فيروزآباد گفت: ماموران كلانتري 11 شهرستان "فيروزآباد"  با هدف اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و طرح امنيت محله محور را در قالب چند تيم عملياتي به اجرا گذاشتند. 
سرهنگ "حسين ارجمندمزيدي" افزود: در جريان اجراي اين طرح 37 متهم تحت تعقيب در راستاي اجراي حكم مقام قضائي شناسايي و ضمن دستگيري تحويل مراجع قضائي شدند.
وي با بيان اينكه روند كاهش جرم بر آسايش و آرامش مردم تاثير بسزايي دارد گفت :اين آسايش مرهون رعايت شئونات ديني و اخلاقي مردم و تلاش ماموران انتظامي در جهت برخورد با متجاوزان حقوق عمومي و نهايتا صلابت و قاطعيتي است كه نيروي انتظامي در برخورد سريع با مجرمان دارد.

دستگیری 2 زورگیر در شیراز
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از بازداشت یک متجاوز به عنف در شیراز و کشف 4 فقره اخاذی از وی خبر داد.
سرهنگ «یوسف ملک‌زاده» گفت: در مرداد ماه امسال مأموران انتظامی شهرستان شیراز از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110 از وقوع یک فقره سرقت به عنف در یکی از محله‌های جنوبی شیراز مطلع شدند.
وی ادامه داد: پس از حضور در محل مشخص شد دو موتورسوار با سلاح سرد پس از ضرب و جرح یک تن مبلغ ۶۲ هزار تومان وجه نقد به همراه کارت ملی وی را دزدیده و گریخته‌اند.  فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در ادامه، شناسایی و دستگیری این دو دزد به عنف در دستور کار مأموران قرار گرفت و با اقدامات اطلاعاتی دزد ۱۹ ساله – یکی از متهمان - که از افراد تحت تعقیب، سابقه‌دار، اخاذ و شرور بود شناسایی و مأموران برای دستگیری وی وارد عمل شدند.
سرهنگ «ملک زاده» ادامه داد: پس از شناسایی مسیرهای تردد متهم، مأموران کلانتری 24 ابوذر وی را در یکی از خیابان‌های جنوبی شیراز دستگیر و برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل کردند.  وی افزود: در تحقیقات انجام شده از این شرور اخاذ، تعداد ۴ فقره سرقت به عنف و چندین مورد درگیری کشف شد و در این رابطه چهار تن که مورد تعرض این مجرم قرار گرفته بودند شناسایی و پس از دیدن متهم همگی او را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل شد و تحقیقات از متهم جهت کشف سرقت‌های احتمالی دیگر، شناسایی و دستگیری دیگر همدستان وی ادامه دارد.

دستگیری 300 متخلف فضای مجازی
رئيس پليس "فتا" استان فارس از دستگيري 300 فرد متخلف در شبکه های اجتماعی موبایلی خبر داد.
سرهنگ "سيدموسي حسيني" گفت: همانگونه که در فضای حقیقی پلیس پیشگیری وظیفه گشت زنی و پیشگیری از جرائم را به عهده دارد در فضای مجازی نیز پلیس فتا با گشت زنی های خود در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، پس از شناسایی تارنماهای متخلف و تشکیل پرونده ، متهمان را تحویل مقامات قضایی می دهد.
وی افزود: در راستای اجرای طرح شناسایی و مقابله با انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن در شبکه های اجتماعی تعداد 300 فرد متخلف پس از شناسایی تحویل مقامات قضایی شده اند.
رئيس پليس "فتا" استان فارس با بیان این که عدم آگاهی کاربران از جرائم مربوط به حوزه فضای مجازی دلیل محکمه پسند برای فرار از قانون نیست افزود : طبق ماده 742 قانون جرائم رایانه ای ، قانون گذار برای این گونه جرائم مجازات حبس از  3 ماه الی 2 سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته است.
سرهنک "حسینی" از والدین خواست؛ همواره مراقب رفتار فرزندان خود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باشند و با هدایت صحیح فرزندان خود، از وقوع جرائم در این زمینه پیشگیری كنند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ممنون از خبرهای بسیار مفیدتون.بسیار سپاس گذار خداییم که بالاخره یه سایتی داره حرفه دل مردمو میزنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار