کد خبر: ۱۱۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 27 October 2015

فرماندار شهرستان کرج یکی از مهم‌ترین ابعاد عملی‌سازی پدافند غیر عامل را آموزش همگانی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی مردم دانست.

محمدتقی ایرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافندغیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل شاید در حالت عادی مقوله‌ای نامفهوم برای مردم باشد، اما مسئله‌ای است که از بدو خلقت بشر وجود داشته و انسان‌ها را در مقابل مخاطرات مختلف به محافظت از خود سوق داده است.

وی با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقدامات غیرنظامی برای کاهش اثرات جنگ و مخاطرات دیگر است، افزود: دشمنان همیشه با توسل به ابزارهای مختلف در تلاش هستند نقاط آسیب‌پذیر را مورد حمله قرار دهند که البته این مسئله در ابعاد مختلف قابل مطالعه است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز پدافند غیرعامل از نظر علمی در کشور ما مقوله‌ای جدید بوده که طی سال‌های اخیر مطرح شده و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشته‌اند و مسئولان تلاش می‌کنند به صورت جدی به این مسئله بپردازند.

ایرانی در ادامه با بیان اینکه از ویژگی‌های پدافند غیرعامل همه گیر بودن آن است، تصریح کرد: اگر چه از نظر تخصصی درخصوص طریق مفهوم‌سازی در کارگروه‌های مختلف راهکارهایی ارائه می‌شود، اما همه مردم در مقوله اجرای مفهوم پدافند غیرعامل نقش داشته و سهیم هستند و مختص گروه خاصی نیست.

وی همچنین با بیان اینکه پدافند غیرعامل شامل بحث‌های حملات سایبری و فضای مجازی و مسائل زیستی، پرتوی، شیمیایی، عمرانی، اقتصادی و روانی می‌شود، ادامه داد: همه این موارد احتمال وقوع در جامعه را دارد، برای مثال جنگ نرم که در زیرمجموعه مسائل فرهنگی قرار دارد و خطری جدی است که همیشه احتمال وقوع دارد و بر همین اساس مقام معظم رهبری برای مقابله با آن همیشه تاکید داشته‌اند.

فرماندار کرج ابراز کرد: برای مقابله با خطرات، کارگروه‌های تخصصی در کنار دستگاه‌های مرتبط ضمن برگزاری برنامه‌های آموزشی و عملی برای مقابله با خطرات آماده می‌شوند.

وی درپایان با بیان اینکه در مقابل تکنولوژی نمی‌توان ایستاد و البته هم محاسن و هم تهدیدهایی دارد، گفت: در حال حاضر بهترین شیوه مقابله با خطرات، تبدیل تهدیدات به فرصت است و این مسئله با آموزش خانواده‌ها درخصوص نحوه استفاده از فضای مجازی و آشنایی با خطرات آن امکان‌پذیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار