سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: اجرای دقیق قانون انتخابات اصلی ترین وظیفه مجریان انتخابات است که مسئولین ذیربط نظارتی و اجرایی در استان همگی در این راستا گام بر می دارند.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 28 October 2015
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: اجرای دقیق قانون انتخابات اصلی ترین وظیفه مجریان انتخابات است که مسئولین ذیربط نظارتی و اجرایی در استان همگی در این راستا گام بر می دارند.

امیر شاه آبادی در دوازدهمین جلسه ستاد انتخابات استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه همه مجریان انتخابات فقط مکلف به اجرای دقیق قانون هستند، اظهار کرد: برگزاری انتخابات سالم و شکوهمند با مشارکت حداکثری مردم از مهم ترین اولویت های مجریان برگزاری انتخابات در استان محسوب می شود و در این راستا کمیته های شش گانه ذیل این ستاد بصورت منظم و فشرده قوانین و آیین نامه های انتخاباتی را پیگیری و رصد می کنند.

شاه آبادی گفت: انتخابات ویترین نظام است و همه باید به نحو مطلوبی در برگزاری آن سهیم و اثرگذار باشند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: جلسات قبلی این ستاد تاکنون 40 مصوبه داشته که هدف اصلی اغلب مصوبات آمادگی و آموزش مجریان انتخابات بوده است.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته همایش منطقه ای استان های غرب کشور به میزبانی کرمانشاه در خصوص برگزاری انتخابات با حضور معاونین سیاسی و پشتیبانی وزارت کشور برگزار شد که در این همایش دو روزه تعداد 143 فرماندار و بخشدار و همچنین تعداد  21 نفر از اعضای ستاد انتخابات استان های ایلام، کردستان، همدان و کرمانشاه حضور داشتند .

شاه آبادی اظهار کرد: در طول برگزاری این همایش 10 جلسه آموزشی توجیهی و دو اتاق فکر با حضور معاونین وزارت کشور در راستای آموزش انتخابات تشکیل شد.

وی افزود: جهت برگزاری باشکوه انتخابات که در اسفند ماه برگزار می گردد از هیچ گونه تعامل و همدلی که خواست رهبر معظم انقلاب هم می باشد، دریغ نخواهیم کرد.

انتخابات باید در شان نظام برگزار شود

 حجت الاسلام محمد جواد مهری رئیس دفتر شورای نگهبان در استان نیز با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: توجه به قانون انتخابات باید مهمترین اولویت باشد، چون اگر قانون به درستی اجرایی شود دیگر مشکلی نخواهیم داشت و حق الناس تعیین کننده سرنوشت مردم است.

مهری افزود: با توجه به موقعیت حساس و راهبردی استان کرمانشاه باید تعامل و هم افزایی را جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان افزایش دهیم و بدون هیچ گونه مشکلی و عاری از اختلافات فکری و جناحی انتخاباتی در خور شان و جایگاه نظام جمهوری اسلامی گام برداریم.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه تصریح کرد:امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان کرمانشاه هم وجود دارد ولیکن تاکنون موضوع قطعیت پیدا نکرده است.

مهری در ادامه موضوع تبلیغات زود هنگام کاندیداهای احتمالی را یکی از آفت های انتخابات عنوان کرد و گفت:در زمینه قانون شکنی با هیچ کس مدارا نخواهیم کرد و ارزیابی نهایی ما قانون خواهد بود.

مشارکت و آگاهی مردم در انتخابات تعیین کننده است

دکتر هدایت حاتمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هم در این نشست، نظام جمهوری اسلامی ایران را یکی از مترقی ترین نظام های برگزاری انتخابات سالم دانست و گفت: خوشبختانه در نظام سیاسی ایران مردم خودشان تعیین کننده سرنوشت خود هستند و این موضوع همواره مورد تاکید قرار گرفته است .

حاتمی گفت: مطمئنا اگر بخش های اجرایی و نظارتی بصورت دقیق عمل کنند مردم هم بهترین و اصلح ترین انتخاب را خواهند داشت و همچنین نمایندگانی لایق و شایسته را راهی مجلس خواهند کرد.

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه این آمادگی را دارد که انتخابات الکترونیکی در استان را برگزار و با جدیت به دنبال فراهم کردن و تقویت زیرساخت های لازم در این زمینه هستیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار