مدیرکل ستاد بحران استانداری قزوین گفت: در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی در مواقع وقوع بحران به ویژه سیل ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها تخریب می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 29 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از تسنیم، علی محمد آهنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره ضرورت پیشگیری از بحران اظهار داشت: استان قزوین یکی از استان‌هایی است که حادثه‌خیز بوده و به ویژه در بحران‌هایی مانند سیل مستعد است.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌هایی که در مواقع بحران بروز می‌کند به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی است عنوان کرد: ساخت‌ و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها و برداشت بی‌رویه مصالح رودخانه‌ای از دلایل عمده افزایش خسارات سیل است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری قزوین با اشاره به اینکه در جلسه ستاد بحران مقرر شد عوامل افزایش آسیب در مواقع بحران برطرف شود عنوان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی در مواقع وقوع بحران به ویژه سیل  ساخت‌وسازهای غیر مجاز در حاشیه رودخانه‌ها تخریب می‌شوند.

آهنی تصریح کرد: این عملیات در حاشیه رودخانه شهرستان آبیک اجرا شده و با حضور نیروی انتظامی، شرکت آب منطقه‌ای و مسئولان دادگستری اجرا شده و ساخت‌وسازها و تصرفات غیر مجاز در حریم این رودخانه تخریب شد.

وی این عملیات را قانونی خوانده و گفت: پس از پیگیری‌های قانونی و گرفتن احکام قضایی قلع و قمع تصرفات از سوی مراجع قضایی، نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز حاشیه رودخانه اقدام در شهرستان آبیک اقدام شده و در این زمینه بیش از 8 مورد حکم صادر شده که منجر به تخریب بیش از 5000 متر مربع شد.

مدیرکل ستاد بحران استانداری قزوین عنوان کرد: همچنین برابر قانون به منظور جلوگیری از ساخت و ساز در حاشیه رودخانه‌ها ضروری است بخشداری‌ها و شهرداری‌ها قبل از صدور هرگونه مجوز ساخت و ساز، میزان بستر و حریم را از امور منابع آب شهرستان‌های تابعه شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین استعلام کنند.

آهنی خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز از جمله شرکت آب و فاضلاب، توزیع برق و گاز از ارائه هرگونه خدمات به این ساخت‌ و سازهای غیرمجاز خودداری کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار