مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: 26 دستگاه عضو ستاد مدیریت بحران در استان کرمانشاه درپی وقوع بارندگی‌های اخیر در حالت آماده باش قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 29 October 2015
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: 26 دستگاه عضو ستاد مدیریت بحران در استان کرمانشاه درپی وقوع بارندگی‌های اخیر در حالت آماده باش قرار گرفتند.

حسین باباجانی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در پی پیش‌بینی هواشناسی از 3‌ روز قبل تمامی دستگاه‌‌های زیر مجموعه مدیریت بحران به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی در اثر وقوع بارندگی در نقاط مختلف استان در آماده باش کامل قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: با توجه به حجم بالای بارندگی در برخی نقاط استان کرمانشاه به‌ویژه مناطق شمال غرب استان از جمله شهرستان پاوه و منطقه اورامانات، رانندگان به‌منظور تردد در این محورها نکات ایمنی را رعایت کنند.

باباجانی در مورد خسارت بارندگی‌های اخیر گفت: در اثر بارندگی و فرسایش خاک در دو روز گذشته شاهد وقوع ریزش کوه در محورهای بخش حمیل در شهرستان اسلام‌آباد غرب به استان ایلام و شهر سومار به قصر‌شیرین بودیم که این حوادث خسارات جانی و مالی در پی نداشت.

وی با اشاره به آماده‌باش تمامی ارگان‌‌ها و دستگاه‌‌های مدیریت بحران، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تمامی نقاط استان شاهد بارندگی بوده تمامی دستگاه‌‌ها از جمله هلال احمر، آتش نشانی، راه و ترابری و نیروهای انتظامی در آماده باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه آموزش‌‌های مدیریت بحرانی برای مواقع بحرانی در بین اقشار مختلف عادی به منظور کاهش خسارات ضروری است، بیان کرد: در طول دو روز گذشته در شهرستان پاوه شاهد بیشترین بارندگی بوده و به‌دلیل شیب توپوگرافی در این منطقه از استان شاهد آبگر‌فتگی بوده که جزو شرایط بحرانی محسوب نمی‌‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری از امدادرسانی هوایی به عشایر حاضر در منطقه ماهیدشت خبرداد و افزود: در شهرستان گیلان‌غرب نیز به دلیل بارش‌های فراوان شاهد قطعی برق در برخی از دهستان‌ها بودیم که این قطعی اکنون برطرف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار