مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خلخال گفت: از آغاز اجرای طرح مقاوم سازی در این شهرستان شش هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام که 46 درصد از مجموع واحدهای مسکونی روستایی را تشکیل می دهد بهسازی و مقاوم سازی شده است.
کد خبر: ۱۲۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 29 October 2015
محمد حاتمی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تخصصی مسکن مدیریت بحران خلخال افزود: از 12 هزار و 624 خانوار ساکن در روستاهای خلخال پنج هزار و 822 خانوار با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بانکی موفق به مقاوم سازی اماکن مسکونی کم دوام و بی دوام خود شده و از بنیاد مسکن خلخال گواهی پایان کار دریافت کرده اند.
وی گفت: از 57 درصد باقیمانده خانوار روستایی خلخال نیز تعدادی در حال عقد قرارداد با بانک های عامل برای دریافت تسهیلات بانکی مقام سازی و یا در حال اجرای طرح مقاوم سازی هستند.
او با اشاره به اهمیت اجرای طرح مقاوم سازی در افزایش ضریب ایمنی واحدهای مسکونی روستایی در مقابل حوادث قهری از جمله زلزله از روستاییان خواست برای استفاده از تسهیلات ویژه و دریافت مشاوره های بازسازی به بنیاد مسکن مراجعه و از مزایای طرح بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا ، جابر قربان زاده معاون فرماندارخلخال نیز در این جلسه خواستار شناسایی ساختمان های دولتی آسیب پذیر در مقابل زلزله و انتخاب مکان های مناسب در شهر خلخال و مراکز بخش های این شهرستان برای اسکان موقت مردم در مواقع وقوع بحران های احتمالی و حوادث غیرمترقبه شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب ار دبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار