معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: عده‌ای از آموزشگاه‌ها با عناوین «دیپلم آسان و فوری» قصد فریب تعدادی را دارند که صدور چنین دیپلم‌هایی جعلی بوده و ممنوع است.
کد خبر: ۱۲۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷ 29 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهداد عبداللهی خانقاه عصر امروز در نشست با مسئولان مراکز آموزشگاه‌های علمی در اردبیل اظهار کرد: تمام آموزشگاه‌های تحصیلی و علمی باید زیر نظر آموزش و پرورش و با صدور مجوز قانونی باشد و خلاف این امر به هیچ وجه منطقی و عقلانی به نظر نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: هرگونه تبلیغات مؤسسات و آموزشگاه‌های آزاد درباره صدور و یا ارائه دیپلم ممنوع است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: در سال‌های اخیر برخی از مؤسسات و آموزشگاه‌های آزاد با عناوین فریبنده از قبیل «دیپلم آسان، دیپلم فوری و...» با سود‌جویی سعی در جذب افراد متقاضی دیپلم هستند که هرگونه تبلیغات این‌گونه مؤسسات در‌باره صدور و یا ارائه دیپلم ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

عبداللهی خانقاه افزود: براساس قانون هیچ ‌یک از آموزشگاه‌های آزاد مجاز به صدور دیپلم رسمی نیستند و حتی آموزشگاه‌هایی که از وزارت آموزش و پرورش مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، ‌براساس قانون مجاز به برگزاری کلاس‌های آموزشی و تکمیلی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تمام پروسه آموزش و صدور گواهی و دیپلم دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل صرفاً از طریق فرآیندهای قانونی و قوانین جاری آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و چنانچه گزارشی از این مراکز مبنی بر صدور دیپلم عنوان شود، با آنها طبق قانون برخورد می‌شود.

عبداللهی خانقاه با اشاره به اینکه اکثر این آموزشگاه‌ها و مؤسسات فقط برای ارائه خدمات آموزشی در زمینه مهارت‌های استاندارد مصوب مجوز دارند، اضافه کرد: این مؤسسات نباید از عناوینی مانند «ارائه دیپلم آسان، دیپلم کار دانش و موارد مشابه» در تبلیغات خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: چون این عناوین فقط در حیطه وظایف آموزش و پرورش بوده و فرآیندهای خاصی برای صدور مدارک تحصیلی وجود دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: متأسفانه چنین مؤسساتی فقط با هدف سودجویی اقدام به تبلیغات و فعالیت در زمینه ارائه مدرک تحصیلی می‌کنند.

عبداللهی خانقاه افزود: کسانی که به هر عنوان به این نوع تبلیغات اعتماد می‌کنند قطعاً در آینده مشکلات بیشتری را از حضور در کلاس درس و طی کردن زمان و فرآیندهای قانونی متحمل می‌شوند.

وی تصریح کرد: بازماندگان از تحصیل برای دریافت دیپلم رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار دانش باید در مدارس بزرگسالان و راه دور آموزش و پرورش ثبت‌نام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار