امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: آمریکا بداند اگر در اجرای برجام بدعهدی کرده و دست از زیاده‌خواهی و نیرنگ‌بازی خود برندارد ملت سال 94 ایران پرشور‌تر از ملت سال 58 در مقابل آمریکا می‌ایستد.
کد خبر: ۱۲۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 30 October 2015
به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: حماسه 13 آبان یادآور سه رویداد بزرگ در تاریخ کشور ایران است که شامل تبعید امام خمینی(ره) در سال 1343 به دستور آمریکا و توسط شاه به ترکیه، کشتار دانش‌آموزان در سال 1357 جلوی در دانشگاه تهران و تصرف لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 بود.

خطیب جمعه تبریز افزود: ویژگی مشترک هر سه حادثه مهم نیز ردپای سیاست‌های استعمارگرانه و مداخله‌جویانه و نشأت گرفته از آمریکاست، از این رو حماسه 13 آبان جایگاه مهم و شایسته‌ای در تاریخ انقلاب و مبارزات حق‌طلبانه همه آزادگان جهان دارد و مردم ایران در سالگرد این انقلاب عظیم همچنان آمریکا را دشمن خود می‌دانند.

وی آمریکا را جنگ افروز، سلطه‌گر، تروریست‌پرور و حامی سرسخت رژیم صهیونیستی دانست و گفت: در شرایط فعلی با وجود اینکه آمریکا در مذاکرات هسته‌‌ای شرکت کرد اما می‌بینیم ذره‌ای از دشمنی آمریکا نسبت به ایران کم نشده است و قصد نفوذ مجدد به ایران اسلامی دارد و از گزینه نظامی، ترور دانشمندان هسته‌ای صحبت‌ می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مطمئن هستم با توجه به سلطه‌طلبی و استعمارگری آمریکا تظاهرات 13 آبان مخصوص دانش‌آموزان و دانشجویان نخواهد بود و همه اقشار ملت ایران از هر سال گسترده‌تر و کوبنده‌تر از سال‌های گذشته در تظاهرات 13 آبان شرکت می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: آمریکا بداند اگر در اجرای برجام بدعهدی کرده و دست از زیاده‌خواهی و نیرنگ‌بازی خود برندارد ملت سال 94 ایران پرشور‌تر از ملت سال 58 در مقابل آمریکا می‌ایستد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز به فرا رسیدن هشتم آبان ماه روز بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: ‌شهادت حسین فهمیده نوجوان 13 ساله موجب نامگذاری این روز به نام بسیج دانش‌آموزی شده است و فرمایشاتی که امام راحل در مورد این شهید بزرگوار دارند بی‌نظیر است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه روز شهادت محمدحسین فهمیده روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، اظهار کرد: شهید فهمیده درس شهادت، فداکاری و ایثار را در راه اسلامی می‌دهد.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید حسین فهمیده گفت: امام راحل از این شهید به عنوان یک رهبر یاد کرد و جوانان و نوجوانان ما هم این شهید را الگوی خود قرار دهند و فرهنگ بسیجی و فداکاری در راه انقلاب و حمایت از مقام شامخ ولایت کوشا باشند.

آیت‌الله شبستری با اشاره به تفکر بسیجی اظهار داشت: بسیج و تفکر بسیجی در تمام اقشار ملت ایران وجود دارد بطوریکه 60 درصد دانش‌آموزان استان آذربایجان‌شرقی عضو بسیج هستند و از نظر کمیت و کیفیت در کنار تحصیل علم با عضویت در بسیج مخصوصا در حلقه‌های صالحین مشغول کسب کمالات علم و فعالیت‌های فرهنگی هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان تلاش کنند با پایبندی به ارزش‌های اسلامی و پیروی از رهبری در آینده کشور مؤثر باشند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با گرامیداشت سالگرد شهادت اولین شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی، اظهار داشت: مبارزات و همراهی این شهید بزرگ با امام راحل در طول مبارزات سبب شد تا وی به عنوان رهبر مبارزات در آذربایجان شناخته شود و پس از انقلاب نیز به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان منصوب شد.

وی تصریح کرد: آیت‌الله قاضی طباطبایی نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت و تجلیل از مقام علمی، تقوی و خدمات شهید قاضی ایجاب می‌کند همه ساله مراسم بزرگداشت آن بزرگوار برگزار شود.

وی افزود: امسال نیز مجلس بزرگداشت شهید قاضی طباطبایی در مسجد مقبره تبریز برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
نامه و خط مشی رهبری در خصوص برجام فصل و الخطاب ملت ایران است و هرگونه مغایرت با این دستورالعمل منجر به ایستادن مردم در مقابل آمریکا خواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
همگی در تظاهرات 13 آبان پاسخ نسل جدید انقلاب به نظام سلطه را خواهیم داد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
درست است که فهمیده ها رفتند اما هنوز هم محصلان این مکتب آماده دادن امتحان فهمیده شدن هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
کاش میشد تمامی این سخنان زیبا برون ده اجتماعی داشت و ما تأثیر آن را در اجتماع میدیدیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار