معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورگفت: براساس ارزیابی شاخص نبود امنیت غذایی در کشور، هفت استان به عنوان استان های نا امن غذایی شناخته شدند .
کد خبر: ۱۲۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 01 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از ایرنا، محمدرضا واعظ مهدوی شنبه شب درنشست مدیران اجرایی هرمزگان اظهارداشت: یکی ازاولویت های مهم این سازمان توجه به امنیت غذایی است که باید به سمت کاهش این نا امنی غذایی برویم.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی سه هدف را در اولویت قرار داده که اولین آنها برنامه ریزی برای تحصیل افراد بازمانده از تحصیل است.

معاون توسعه امور علمی وفرهنگی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور افزود: طبق ارزیابی های صورت گرفته برای سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی هدف گذاری شده تا ظرف دو سال ، بازماندگان از تحصیل در این استان ها تحت پوشش تحصیلی قرار گیرند.
 
واعظ مهدوی تصریح کرد: توانمندسازی حاشیه شهرها و مسائل این حوزه نیز از اولویتهای مهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است زیرا 10 میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق حاشیه ای شهرها زندگی می کنند و از بسیاری از حداقل ها محروم هستند.

وی تاکید کرد: مشارکت اجتماعی در توانمندسازی افراد حاشیه نشین باید افزایش یابد و ما نیز ایجاد فضای فیزیکی مورد نیاز حاشیه شهرها همچون مدارس، مکان های ورزشی، تفریحی و بهداشتی و درمانی را در اولویت قرار خواهیم داد.

واعظ مهدوی با تاکید بر ایجاد رشته های تحصیلی و دانشگاه ها براساس نیاز مناطق مختلف، گفت: توجه به آموزش های فنی و حرفه ای بسیار مهم است که در توسعه جاسک نیز باید مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت های هرمزگان نباید همانند غفلتی که در توسعه عسلویه صورت گرفت، غفلت شود.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: تلاش می کنیم در فرآیند تدوین برنامه ششم توسعه ترکیبی از برنامه های بخش و استان را ارائه کنیم و هدف گذاری های ما نیز معطوف به ظرفیت ها و امکانات استان ها خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ بخشنامه هدف گذاری پژوهش درقانون برنامه سال 95 کشور از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اظهار داشت: براین اساس هردستگاهی باید یک درصد اعتبار خود را در هر کدام از امور برای پژوهش هزینه کنند که این کار برای رشد پژوهش و علم در کشور انجام می شود.

واعظ مهدوی با بیان اینکه در سال 84 تعداد شاغلان در کشور 20 میلیون و 184 هزار نفر بود و در سال 92 تنها 10 هزار نفر به تعداد شاغلان اضافه شد، تصریح کرد: این آمار نشان می دهد با وجود اینکه منابع مالی زیادی طی سال های 84 تا 92 به کشور آمده اما تغییری ایجاد نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 90 کشور با 120 میلیارد دلار اداره می شد اما امسال با 18 میلیارد دلار در حال مدیریت کشور هستیم و تمام این موارد نشان می دهد که مهمترین مساله نحوه استفاده و برنامه ریزی ما برای استفاده از منابع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار