کمربندی شمالی ورامین از محورهای مواصلاتی مهم شهرستانهای ورامین و پیشوا است که تاریکی این محور سه کیلومتری، مشکلاتی عدیده ای را برای رانندگان عبوری از این مسیر ایجاد کرده و باعث بروز حوادث متعددی می شود.
کد خبر: ۱۲۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ 01 November 2015
کمربندی شمالی شهرستان ورامین، از معدود مسیرهای استان تهران است که به دلیل تقسیمات کشوری، بخش شمالی آن به شهرستان پیشوا و قسمت جنوبی آن به ورامین اختصاص دارد، محوری که پس از سال ها از محوری دو بانده به مسیری چهاربانده تبدیل شد ولی مشکلات عدیده این مسیر باعث شده تا خطر مرگ همواره در کمین رانندگان عبوری آن باشد.

در شمال این محور روستاهای سرگل، گلعباس، عسگر آباد مربوط به شهرستان پیشوا و نیز روستاهای جعفرآباد اخوان و قوئینک زهری مربوط به ورامین قرار داشته و در جنوب این محور نیز مسیرهای منشعب به روستاهای کلاته و میدان بسیج قرار دارد که باعث می شود محورهای فرعی متعدد به این مسیر متصل شود در حالی است که تاریکی مطلق این مسیر و نبود علائم هشدار دهنده ، احتمال بروز تصادفات جاده ای را در این مسیر افزایش می دهد.

دو دوربرگردان غیر استاندارد این مسیر که به دلیل تاریکی هوا برای افراد نابلد غیر قابل مشاهده است نیز به مشکلات این مسیر افزوده و لزوم تأمین روشنایی را برای این محور بیش از پیش ایجاب کرده است، مسیری که تصادفات متعدد منجر به فوت، بسیاری از خانواده ها را داغدار عزیزان خود کرده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کمربندی شمالی ورامین – پیشوا از مشکلات عدیده ای رنج می برد که تاریکی، یکی از مهمترین این مشکلات می باشد.

سرهنگ علیرضا همیانی گفت: تاریکی مطلق این مسیر باعث می شود دید افقی رانندگان در شب کاهش یافته و باعث بروز تصادف میان آنها و عابرینی شود که برای رسیدن به جاده های روستایی مجبورند از عرض این محور عبور کنند و یا باعث بروز تصادف میان خودروهای وارد شده از مسیرهای فرعی به این محور می شود.

وی تأکید کرد: اگر روشنایی این محور از سوی مسئولان تأمین شود، بسیاری از مشکلات موجود در این مسیر رفع خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ورامین نیز در این باره گفت: نصب تجهیزات و تیرهای برق در این مسیر وظیفه شرکت برق است و اداره راه و شهرسازی تنها وظیفه احداث راه های مواصلاتی را بر عهده دارد.

علیرضا نادریان افزود: اعتبارات موجود تنها صرف اجرای طرح های راه سازی شهرستان ورامین می شود و تاکنون برنامه ای برای اجرای طرح روشنایی این محور در دستور کار قرار نداشته است و اداره برق شهرستان باید نسبت به این امر اقدام کند.

رئیس اداره توزیع برق شهرستان ورامین نیز در خصوص تأمین روشنایی محور کمربندی شمالی ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای پروژه های روشنایی محورها هیچ ارتباطی با اداره برق ندارد اداره راه و شهرسازی به عنوان احداث کننده مسیر، وظیفه تأمین روشنایی آن را نیز دارد.

محسن منصوری یگانه اظهار کرد: معمولا برای تأمین روشنایی محورهای مواصلاتی، اداره راه و شهرسازی درخواست خود را به شرکت های توزیع برق اعلام می کنند و این شرکت یک کنتور جهت تأمین برق مورد نیاز به اداره راه واگذار می کند که تمامی روشنایی های مسیر را به آن وصل کنند که نمونه آن را می توان درسه راهی چرمشهر و پل روگذر محور قم – گرمسار به شهرک صنعتی چرمشهر مشاهده کرد.

وی افزود: در مسیری مانند کمربندی جنوبی شهرستان قرچک به دلیل آن که شهرداری این شهر نسبت به احداث کمربندی اقدام کرده، مدیریت شهری نیز تأمین روشنایی آن را بر عهده گرفته است ولی در مابقی مسیرها اداره راه و شهرسازی باید روشنایی محورها را تأمین کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار