معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پرداخت تسهیلات بانکی به دو کارخانه بیستون و اسلام‌آباد غرب با هدف پرداخت مطالبات چغندرکاران خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 02 November 2015
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پرداخت تسهیلات بانکی به دو کارخانه بیستون و اسلام‌آباد غرب با هدف پرداخت مطالبات چغندرکاران خبر داد.

افشین صفوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: برداشت چغندر قند در استان کرمانشاه از پانزدهم شهریور آغاز شده و تا دهم آذرماه سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی سطح زیر کشت چغندر قند در کرمانشاه را 11 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: بیشترین سطح کشت در اسلام‌آباد غرب با 3 هزار و 830 هکتار و پس از آن در کرمانشاه با 2 هزار و 240 هکتار قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش سطح زیر کشت چغندر قند نسبت به سال گذشته، افزود: سطح زیر کشت چغندر قند نسبت به سال گذشته 2 هزار و 600 هکتار افزایش داشته است و در همین راستا بیش از 120 هزار تن افزایش محصول نسبت به سال گذشته وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قیمت تضمین شده برای خرید هر کیلو چغندر را 270 تومان شامل 235 تومان قیمت چغندر و 35 تومان کرایه حمل بار عنوان کرد.

صفوی تصریح کرد: جلسات متعددی برای رفع مشکلات کشاورزان تشکیل شده است، از جمله در جلسه کارگروه کشاورزی استان، تسهیلات بانکی برای دو کارخانه قند اسلام‌آباد غرب و بیستون به منظور پرداخت مطالبات کشاورزان در نظر گرفته شد.

به گفته این مقام مسئول، کشاورزانی که طرف قرداد کارخانه‌های مذکور و دارای مجوز امور آب هستند، در اولویت برای تحویل محصول قرار دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تسهیلاتی که بانک سپه برای دو کارخانه مذکور در نظر گرفته است، بخشی از مطالبات کشاورزان توسط این دو کارخانه پرداخت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار