معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه مهم‌ترین مشکل در ورزش کرمانشاه را عدم درآمدزایی دانست و گفت: ورزش ما نه‌تنها درآمدزا نیست، بلکه هزینه‌‌بر نیز هست.
کد خبر: ۱۲۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 04 November 2015
معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه مهم‌ترین مشکل در ورزش کرمانشاه را عدم درآمدزایی دانست و گفت: ورزش ما نه‌تنها درآمدزا نیست، بلکه هزینه‌‌بر نیز هست.

جلال عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص عدم ورود بخش خصوصی به ورزش کرمانشاه، گفت: مهم‌ترین مشکل در ورزش کرمانشاه بحث عدم درآمدزایی است.

به گفته معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، ورزش ما نه‌تنها درآمدزا نیست، بلکه هزینه‌‌بر نیز هست و در ورزش روز دنیا باشگاه‌ها علاوه بر تأمین مخارج خود، سودآوری خوبی را هم برای مالکان خود دارند که در ورزش کشور ما باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی به‌جای سود‌آوری، زیان‌ده هستند.

به گفته وی، گردش مالی در باشگاه‌های معتبر اروپایی و درآمدزایی‌های کلان از طریق تبلیغات موجب می‌شود ورزش اروپا از نظر درآمدزایی موفق باشد، اما ورزش ما به‌خاطر اینکه دولتی اداره می‌شود و در بحث تبلیغات و درآمدزایی عملکرد ضعیفی دارد، هنوز در انحصار بودجه دولتی است.

عزیزی با بیان اینکه منابع مالی کرمانشاه قابل مقایسه با استان‌های دیگر نیست، تصریح کرد: برخی مدعی هستند شرکت نفت و پتروشیمی کرمانشاه می‌توانند در لیگ‌های ورزشی تیم‌داری کنند، اما این فرضیه اشتباه است و منابع نفت و پتروشیمی کرمانشاه هیچ‌گاه قابل مقایسه با منابع نفت خوزستان و پتروشیمی ماهشهر نیستند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد به‌خاطر علاقه شخصی در فوتبال کرمانشاه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، افزود: بی‌تردید صنعت فوتبال جدا از دیگر صنایع نیست، اقتصاد ایران دولتی است و به‌صورت درون‌گرا و انحصارگر عمل می‌کند، همین قضیه صنعت فوتبال ایران را با مشکل مواجه کرده و فوتبال از دیگر صنایع مستثنی نیست.

*تمرکززدایی مهم‌ترین راهکار توسعه ورزش کرمانشاه است

این مسئول با بیان اینکه تمرکززدایی یکی از مهم‌ترین راهکارها در راستای توسعه ورزش در یک منطقه است، افزود: با اینکه حدود 50 درصد جمعیت استان کرمانشاه در شهرستان‌ها معطوف شده، سهم آن‌ها از رویدادها و پروژه‌های ورزشی محدود است و به همین دلیل تمرکز زدایی و تفویض اختیار به شهرستان‌ها مهم‌ترین سیاست در حوزه ورزش کرمانشاه است.

عزیزی به برگزاری رقابت‌های کشتی در شهرستان اسلام‌آبادغرب اشاره کرد و بیان داشت: این رقابت‌ها با توجه به حمایتی که از سوی اداره ورزش و جوانان و مسئولان این شهرستان به‌عمل آمد، در سطح بسیار خوبی برگزار شد و توانستیم چهره‌های بسیار خوبی را از دل این مسابقات شناسایی کنیم که این خود می‌تواند زمینه قهرمان‌پروری را در این رشته فراهم کند.

عزیزی در پاسخ به این سئوال که چرا مهاجرت ورزشکاران کرمانشاهی به استان‌های دیگر شدت پیدا کرده، گفت: موضوع مهاجرت ورزشکاران کرمانشاهی را باید از دو منظر بررسی کرد؛ اگر آن‌ها برای لیگ به استان‌های دیگر مهاجرت کنند مشکلی ندارد، اما اگر در رقابت‌های کشوری برای استانی دیگر مسابقه بدهند به نظرم به کرمانشاه ظلم شده است.

وی تاکید کرد: مهاجرت ورزشکاران کرمانشاهی به چند رشته محدود اختصاص دارد و اداره ورزش برای ریشه‌کنی این موضوع راهکارهایی در نظر گرفته که امیدواریم با اجرایی شدن آن، دیگر شاهد مهاجرت هیچ ورزشکاری از کرمانشاه نباشیم.

عزیزی به یکی از مباحث مهم ورزش کرمانشاه نسبت به دخالت اداره ورزش کرمانشاه در مجامع ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: اداره‌ کل ورزش و جوانان کرمانشاه هیچگاه در انتخابات هیئت‌های ورزشی دخالت نمی‌کند و انتخابات با نظر اعضای مجمع برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی مجامع گزینه مورد نظر اداره ورزش رای نیاورده، تصریح کرد: تاکنون 25 مجمع ورزشی در کرمانشاه برگزار شده و اداره ورزش هیچ‌گاه در نتیجه این مجامع دخالت نکرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار