دبیر انجمن تولیدکنندگان صنعتی نبات خراسان رضوی مطرح کرد:
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن تولیدکنندگان صنعتی نبات خراسان رضوی گفت: این استان به اندازه 10 درصد مصرف نبات کشور ظرفیت تولید دارا است و 65 درصد نبات خراسان رضوی در داخل این استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 06 November 2015
سید کاظم حسینی در نشست رسانه‌ای انجمن تخصصی صنایع همگن تولیدکنندگان صنعتی نبات خراسان رضوی در یکی از کارخانه‌های تولید نبات سحرخیز در شهرک صنعتی بینالود اظهار کرد: با توجه به اینکه مواد غذایی سالم نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا می‌کند محصولاتی مانند نبات که پرمصرف هستند نیز باید از سلامت و کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گاه تولید سنتی نبات را رد نمی‌کنیم، تصریح کرد: شیوه‌های نوین در تولید نبات، در حقیقت بهینه‌سازی پروسه تولید با کمک گرفتن از پیشرفت تکنولوژی است که با استفاده از آزمایشگاه‌های مجهز و تکنولوژی‌های بسیار خوب نبات سالم و باکیفیت به دست می‌آید.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن تولیدکنندگان نبات خراسان رضوی افزود: سالانه نزدیک به 1.2 میلیون تن شکر در کشور تولید می‌شود و در مقابل یک میلیون تن به ایران شکر وارد می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه ظرفیت بهره‌بردار خراسان رضوی در بحث نبات سالانه 35.500 تن است، خاطر نشان کرد: این استان به اندازه 10 درصد مصرف نبات کشور ظرفیت تولید داراست و 65 درصد نبات خراسان رضوی در داخل این استان تولید می‌شود چرا که 9 هزار تن در بخش کارگاهی و 23 هزار تن در کارخانه‌های صنعتی تولید نبات این محصول تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: 500 نفر در این عرصه اشتغال مستقیم دارند و به ازای هر یک نفر اشتغال مستقیم سه نفر اشتغال غیرمستقیم دارند.

حسینی با تاکید بر اینکه کمیته فنی این انجمن به بازرسی از واحدهای تولید نبات در خراسان رضوی می‌پردازد، گفت: هر کدام از واحدهای تولید نبات در صورت علاقمند بودن می‌توانند از آموزش‌های لازم پیرامون شیوه‌های نوین تولید نبات بهره‌مند شوند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار