نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در حال حاضر جلسات دینی بانوان کیفی نیست.
کد خبر: ۱۲۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 09 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، نورالله طبرسی امروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب حوزه علمیه خواهران مازندران که در اردوگاه بادله برگزار شد، گفت: تحصیل یک اصل است و وظیفه همه افراد و آحاد جامعه است که حداقل علوم دینی را بیاموزند تا بتواند به آن عمل کنند.
وی با بیان اینکه تحصیل، تدریس، تحقیق، تبلیغ و تهذیب، 5 مرحله فعالیت حوزویان است، افزود: نیمی از پیکر اجتماع ما خواهران هستند و بسیاری از مسائل شرعی مختص بانوان است که باید بیاموزند.
نماینده ولی‌فقیه در مازندران علم توام با تهذیب را با ارزش دانست و تصریح کرد: در حال حاضر جلسات دینی بانوان کیفی نیست و در 5 فعالیت حوزویان، تهذیب مهمتر است و باید حوزویان خود را به زیور دانش و تقوا بیارایند و بعد از آن دیگران را به این مسیر هدایت کنند.
وی افزود: حوزه‌های علمیه در پس از انقلاب رسما راه‌اندازی شد و اکنون تعداد طلاب مرد و زن در مازندران تقریبا یکسان است.
طبرسی با بیان اینکه نظام اسلامی می‌خواهد بانوان پاک و اهل علم دانش باشند و دیگران را نیز هدایت کنند، اظهار کرد:  وجود بانوان محجبه، با سواد برای کشور ما نعمت است و آنان می‌توانند مروج دین الهی و حسنات در جامعه باشند.
وی با اشاره به اینکه در قیامت برای افراد حجت می‌آورند، افزود: اگر جوانی در قیامت بگوید زیبایی من سبب شد که من به فساد کشیده شوم یوسف پیامبر را احضار می‌کنند اگر درد و رنج و مصیبت را عامل انحراف مطرح کنند ایوب پیامبر را می‌آورند و بانوان حوزوی باید تلاش کنند که در قیامت خودشان حجت باشند.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در حال حاضر پژوهش‌های طلاب حوزویان در مرکز قم قابل توجه است و باید تلاش شود تا  این پژوهش‌های بلیغ و ترویج شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار