مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت:امسال توسعه عرصه های جنگلی فارس در سطح یک هزار و 50 هکتار و غنی سازی جنگل های این استان با بذر در مساحتی به وسعت 880 هکتار انجام شد.
کد خبر: ۱۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷ 10 March 2015
مهرزاد بوستانی، سه شنبه در پنجمین روز از گرامیداشت هفته منابع طبیعی (15 تا 21 اسفند) اظهار کرد:غنی سازی جنگل های فارس درقالب طرح های ملی صیانت ازجنگل های زاگرس و خشکیدگی درختان بلوط صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تا کنون نگهداری مناطق احیایی در سطح 140 هکتار و کشت گیاهان مولد و محصولات غیر چوبی در سطح 45 هکتار توسعه یافت.

بوستانی بیان داشت:بهسازی جنگل ها نیز با مشارکت مردم در سطح 980 هکتار انجام شده و این مهم با همت گروه های مردمی ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس اضافه کرد:همچنین سامانه های آبگیر باران در سطح 220 هکتار از منابع طبیعی فارس انجام شده است.

بوستانی گفت: اداره کل منابع طبیعی فارس برای توسعه فضای سبز در سطح یک هزارو 448 هکتار از اراضی استان با تولید 661 هزار اصله نهال اقدام کرده است.

این مقام مسوول افزود: امسال همچنین پارک های جنگلی فارس در سطح 319 هکتار احداث ، نگهداری و تجهیز شده و هم اکنون 262 هکتار از جنگلکاری سال های گذشته در دست نگهداری و مراقبت است.

وی بیان داشت:افزون بر این در سال 93 در حاشیه جاده های فارس به طول 15 کیلومتر درختکاری شده و در این مسیر نهالستان های جنگلی به وسعت 19 هکتار تجهیز و نگهداری شده است.

بوستانی افزود: در حال حاضر نیز موضوع ایجاد هفت بوستان روستایی ، شش پارک جنگلی و چهار طرح جنگلکاری و توسعه فضای سبز در دست پیگیری است.

استان فارس با وسعت 12 میلیون و 400هزار هکتار نزدیک به 5 . 7 درصد مساحت کل کشور را داراست و از این رقم بیش از 10 میلیون و 200 هزار هکتار آن به عرصه منابع طبیعی تعلق دارد که دو میلیون و 200 هزار هکتار از آن را جنگل تشکیل می دهد.

15 اسفند در تقویم رسمی کشور به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و این روز سرآغاز هفته منابع طبیعی است که تا روز 21 همین ماه ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار