در دفتر معاون وزیر کار برگزار می‌شود:
دبیرکل کانون عالی کار کشور با بیان اینکه جلسه بعدی کارگروه تعیین مزد در تهران برگزار می‌شود گفت: این جلسه هفته آینده در دفتر معاون روابط کار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 09 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: تا‌کنون تنها 11 مؤلفه که به عنوان محورهای اساسی در کشورهای دیگر برای افزایش حقوق در نظر گرفته می‌شود در کارگروه‌های حقوق و دستمزد مطرح شده است.

وی افزود: از 11 مؤلفه‌، تنها 2 مؤلفه تورم و سبد هزینه خانوار در ایران مورد استناد قرار می‌گیرد که باید به سایر آنها نیز توجه شود.

دبیرکل کانون عالی کار کشور با بیان اینکه جلسه بعدی کارگروه تعیین مزد در تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این جلسه هفته آینده در دفتر معاون روابط کار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.

پورموسی افزود: در واقع هم اکنون تنها خواسته‌های دو طرف بیان می‌شود و اینکه برای افزایش دستمزد تعدادی از مشاغل تصمیم‌گیری شده و بر مبنای آن قرار بر اجرای برخی از این گونه موارد است، کذب محض بوده و تاکنون در مورد این موضوعات حرفی به میان نیامده است.

وی با بیان اینکه باید در کشور تمام 11 مؤلفه دیگری که برای افزایش میزان حقوق و دستمزد اجرا می‌شود، به‌طور کامل به اجرا در بیاید، خاطرنشان کرد: نظام تدوین حقوق و دستمزد سالانه‌ای که هم‌اکنون بر کشور حاکم است به‌هیچ عنوان نمی‌تواند تکافوی زندگی کارگران را داشته باشد.

دبیرکل کانون عالی کار کشور با اشاره به نظر اعضای دیگر کارگروه تعیین مزد بر افزایش به اندازه تورم، خاطرنشان کرد: با این حال نظر قشر کارگر اصلا این میزان نیست زیرا هم اکنون شکاف زیادی در بخش معیشتی کارگران به سبب افزایش هزینه‌های خانوار به وجود آمده که باید این خلاء در عرض چند سال آینده پر شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار