فرماندار شوش از خسارت 110 میلیارد ریالی بارندگی های اخیر به مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 09 November 2015
رضا نجاتی روز دوشنبه در نشست شورای کشاورزی شوش افزود: بارندگی به مزارع شلتوک، ذرت، ماش و انواع صیفی جات خسارت وارد کرده است.
وی همچنین با اشاره به بارش 63 میلیمتری باران در این شهرستان گفت: بارش باران نسبت به سال گذشته در این فصل سه برابر افزایش داشته است.

نجاتی ابراز امیدواری کرد:با بارش های خوب صورت گرفته ، در سال زراعی جاری شاهد افزایش کشت محصولات پاییزه در شهرستان شوش باشیم.

وی با اشاره به فراهم شدن شرایط و امکانات لازم برای کشت محصولات پاییزه در شهرستان شوش اظهار کرد: انتظار می رود تمامی دستگاه های مربوطه نیز در این امر، جهاد کشاورزی را یاری کنند تا سالی موفقیت آمیز برای کشاورزان رقم بخورد.

رییس شورای کشاورزی شوش از کشت بیش از ششهزار هکتار محصولات پاییزه خبر داد و گفت:پیش بینی می شود بیش از 100 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوش به زیر کشت محصولات پاییزه برود.

وی همچنین با اشاره به فصل برداشت ذرت بر لزوم فراهم شدن به موقع سوخت وسایل و ادوات کشاورزی تاکید کرد وگفت: کارگروهی متشکل از نمایندگان شرکت پخش فرآورده های نفتی،جهاد کشاورزی،تعاون روستایی وانجمن صنفی کشاورزان بر تامین سوخت مورد نیاز دستگاههای برداشت ذرت و رفع مشکلات احتمالی نظارت می کنند.

علیرضاملک زاده مدیر جهاد کشاورزی شوش نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه کشت محصولات پاییزه در اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: بیش از 65 درصد اراضی کشاورزی شوش به کشت گندم اختصاص یافته است.

سالانه 1.8 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار