آیت الله مجتهدشبستری:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بازگشت به مکتب اسلام و رهنمودهای دین بسیاری از مشکلات جامعه و ازدواج را برطرف می‌کند .
کد خبر: ۱۲۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 09 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: بنیان خانواده‌ها در دنیا متزلزل شده و درصد طلاق رو به افزایش و درصد ازدواج رو به کاهش گذاشته است که عوامل چندین گانه ای موجب ایجاد این مشکل اجتماعی شده است.

وی افزود: تقلید کورکورانه از غرب، فرهنگ مبتذل غربی و بدحجابی در جامعه از عوامل اصلی طلاق در جوامع است که تزلزل بنیان خانواده را موجب شده است .

آیت الله مجتهدشبستری در بیان علت‌های افزایش طلاق در جامعه، اظهار کرد: فقر اقتصادی و بیکاری از عمده‌ترین و مهم‌ترین دلایل کاهش ازدواج و افزایش طلاق است و تا زمانی که توانمندسازی پسران به لحاظ اقتصادی انجام نشود، مشکلات ازدواج و طلاق برطرف نمی‌شود .

وی گفت: مشکل مسکن برای ازدواج نیز تابع مشکلات اقتصادی و شغلی است که با رفع بیکاری بسیاری از این مشکلات نیز قابل حل است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تناسب و سنخیت فرهنگی، فکری، بینش و درک و فهم بین دختر و پسر از عوامل بسیار مهم دیگر است که دقت نداشتن و تناسب نداشتن سطح فرهنگ دو طرف موجب ایجاد مشکلات در زندگی و طلاق می شود .

آیت الله شبستری، اعتیاد، بداخلاقی زوج ها، رعایت نشدن حقوق زن و مرد و نبود شناخت کافی از یکدیگر را از دیگر مشکلات ازدواج جوانان و افزایش طلاق در جامعه دانست .

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بازگشت به مکتب اسلام و رهنمودهای دین بسیاری از مشکلات جامعه و ازدواج را برطرف می‌کند.

آیت الله شبستری همچنین گفت: دین اسلام به داشتن جامعه پویا و فعال و وجود پرانرژی تاکید دارد و نباید جوامع اسلامی به طرف پیری حرکت کنند.

وی عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این خصوص را راهگشا دانست و افزود: 52 خطبه در نماز جمعه های تبریز در خصوص سبک زندگی بوده است و در حال تدوین کتاب از آنها هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این نشست گفت: تحکیم بنیان خانواده از جمله مواردی است که در شورا به آن اهمیت داده می شود و شورای فرهنگ عمومی کشور نیز به آن تاکید دارد.

علی اکبر صفی پور با اشاره به نشست اخیر دبیران شورای فرهنگ عمومی کشور در تهران، اظهار کرد: مدیریت فضای مجازی و پیشگیری از اعتیاد در جامعه دیگر موضوع هایی است که به آنها با دقت پرداخت می شود.

وی یادآور شد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر بر اساس تاکیدات استاندار اذربایجان شرقی اقدامات موثری در استان انجام شده که به عنوان الگو به شورای فرهنگ عمومی کشور ارایه می شود.

صفی‌پور تاکید کرد: فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی استان بر اساس نیازهای استان انجام و برجسته می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
کاش میشد اسلام در جنبه های مختلف زندگی عملیاتی میشد.
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
نظرات را فیلتر نکنید
استقلال
آزادی
جمهوری اسلامی
این است?
مدیر پایگاه اصلا فیلتری در کار نیست مگر در نظرات حاوی توهین و نشر اکاذیب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار