بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 09 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


روحانی خطاب به رهبرمعظم انقلاب: نمی‌توانم با احمدی نژاد کار کنم

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - نامه نیوز نوشت: حسن روحانی در خاطرات خود به ماجرای رفتنش از شورای عالی امنیت ملی اشاره می‌کند.

خاطرات شخصیت‌های سیاسی و مذهبی می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و سیاست ایران بسیار جالب توجه باشد. یکی از این سیاستمداران حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس قوه مجریه است. رئیس جمهور روحانی در خاطرات خود به ماجرای کناره گیری‌اش از دبیری شورای عالی امنیت ملی بعد از به قدرت رسیدن احمدی نژاد و دیدار با رهبرانقلاب اشاره می‌کند.

در متن خاطرات او آمده است:

در تاریخ 15 مرداد 1384 که خدمت مقام معظم رهبری رسیدم، به ایشان گفتم که من نمی‌توانم به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه کار دهم. استدلال من این بود که رئیس جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی باید به هم دیگر صد در صد اعتماد داشته باشند تا بتوانند کار را به خوبی پیش ببرند. زمان آقای هاشمی اعتماد بین ما صد در صد بود و هیچ گاه مشکل نداشتیم. با آقای خاتمی هم به تدیج به نقطه اعتماد کامل رسیدیم، ولی با آقای احمدی نژاد قاعدتا نمی‌توانم کار کنم، چون از یکدیگر شناختی نداریم.

ایشان گفتند من هم به همین صورت می‌بینم. حالا می‌خواهید چی کار کنید؟ گفتم می‌خواهم فعالیتم را در دانشگاه و حوزه آغاز کنم. ایشان فرمودند نظر من این است که مسئولیت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده بگیرد.در مورد دبیر آینده شورا هم بحث اقای لاریجانی مطرح شد.

در روز 24 مرداد 84، به دنبال 16 سال دبیری شورای عالی امنیت ملی، به همراه اعضای شورا، مدیران و مسئول دبیرخانه و برخی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای که در تهران حضور داشتند با مقام معظم رهبری دیدار و پس از ارائه گزارش نهایی، در واقع از مسئولیت دبیری شورا و پرونده هسته‌ای خداحافظی کردم.


ازدواج دختر افغان ۱۱ ساله با پیرمرد ۸۵ ساله/ عکس

به گزارش ایران‌ناز، از بین مسائل مختلفی نظیر سوء تغذیه، کمبود شیر مادر، بی سرپرستی، بی هویتی فرزندان خارج از ازدواج رسمی، فقدان خدمات بهداشتی و درمانی لازم، فقر آموزشی، بیسوادی، بهره‌کشی جسمی و جنسی و ده‌ها مورد دیگر، ازدواج کودک در برخی از کشورها مانند افغانستان و برخی از کشورهای خاورمیانه و قاره آفریقا یکی از مهمترین مسائلی است که گریبان ده‌ها هزار دختر و پسر واقع در سن کودکی را به مخاطره انداخته است که با پیشگیری آن می‌توان میلیون‌ها کودک را از ورطه فقر و محرومیت رها ساخت.

ر

 

ازدواج کودک یا ازدواج زودهنگام مربوط به ازدواج با کودک زیر ۱۸سال است. در این میان با وجودی که هر دو جنس پسر و دختر در معرض ازدواج‌های زودهنگام هستند ولی دختران بیشترین قربانیان این پدیده بشمار می‌روند.

ازدواج اجباری ازادواجی است که بدون توافق معتبر یکی از طرفین یا هر دو زوج صورت می‌گیرد و در آن اجبار عاطفی یا بدنی یک عامل اصلی است. از این منظر بدلیل اینکه هر فرد زیر ۱۸ سالی نمی‌تواند اطلاعات لازم برای یک انتخاب سرنوشت‌سازی مانند ازدواج را براحتی بدست آورد، هر ازدواج در بین کودکان علاوه بر زودهنگام بودن، ازدواج اجباری هم محسوب می‌شود.


در برخی از کشورهای آفریقایی مانند نیجر، چاد، مالی، گینه و بورکینافاسو حدود ۸۰ درصد دختران قبل از رسیدن به سن ۱۸ سالگی مجبور به ازدواج کردن می‌شوند.

نشریه «فارین پالیسی» نگاهی تحلیلی همراه با تصاویر انداخته به این پدیده غمبار و تاسف بار در کشور محروم افغانستان.

حدود ۵۰ میلیون دختر زیر ۱۷ سال در کشورهای در حال توسعه مجبور شده‌اند متاهل شوند. پدیده ازدواج کودکان در افغانستان بویژه در مناطق روستایی شایع است. ۵۷ درصد از دختران افغان قبل از رسیدن به سن ۱۶ سالگی عروس می‌شوند و آمار مرگ آنان به علت حاملگی زودرس بسیار بالاست. در عکس فوق سعید محمد ۵۵ ساله با روشن کاظم ۸ ساله در مراسم نامزدی دیده می‌شوند.

پدر عروس، عبدل کاظم ۶۰ ساله با بیان اینکه راضی به این ازدواج نبوده اما فقر شدید مجبور به رضایت وی برای این ازدواج شده است. فایز محمد ۴۰ ساله با غلام حیدر ۱۱ ساله در روستای دمردر در حال برگزاری مراسم ازدواج هستند. این عکس به عنوان نماد و عکس برگزیده از سوی یونیسف انتخاب و از عکاس آمریکایی آن قدردانی شد.



جدول کامل اقساط برای متقاضیان وام خودرو را ببینید

تسنیم نوشت:بر اساس شرایطی که خودروسازان به نمایندگی ها برای خرید خودرو با وام 25 میلیونی ابلاغ کردند، اولا علیرغم مصوبه دولت مبنی بر اعطای تسهیلات 7 ساله، خودروسازان فقط 4 ساله وام می دهند، ثانیا متقاضیان باید حداقل یک دسته چک 10 برگی برای این وام ارائه کنند.

شرکت ایران خودرو شرایط فروش اعتباری محصولات خود را در قالب وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو به نمایندگی‌ها ابلاغ کرد. افراد متقاضی برای خرید محصولات  این شرکت،باید فرم قرارداد فروش رهنی، وکالت نامه فک پلاک، فرم تعهد‌نامه، پرینت حساب جاری صادر کننده چک(30 گردش آخر)، گواهی امضای محضری متقاضی و صادر کننده چک و صادر کننده چک ضمانت را به همراه یک فقره چک ضمانت به همراه کل مبلغ اصل و فرع وام از شخص ثالث یا از شخص صاحب چک با امضای شخص ثالث را در کنار کپی شناسنامه و کارت ملی خود و صادر کننده چک به نمایندگی های فروش این شرکت ارائه کنند.

 نمایندگی های فروش این شرکت بعد از اعتبار سنجی مدارک دریافتی فرد متقاضی ا زبانک مرکزی در قالب یک پیامک به گوشی همراه فرد اعلام می‌کنند که وی حائز دریافت وام است یا خیر.

نکته قابل توجه در شرایط محصولات این شرکت ارائه تعداد مختلف چک در خودروهاست. به عنوان مثال در فروش 24 ماهه دنای تریم دو رنگ با پیش‌پرداخت17میلیون و 718 هزار تومان متقاضی باید 8 چک سه ماهه به نمایندگی ارائه کند. در شرایط پرداخت 48 ماهه این خودرو با پیش‌پرداخت 18 میلیون و 250 هزار تومان باید 12 چک 4 ماهه به نمایندگی تحویل دهد.

جزئیات کامل پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی برای محصولات ایران خودرو را اینجا ببینید.

همچنین در طرح فروش 25 میلیون تومانی وام خرید خودرو شرکت سایپا جزئیات فروش انواع محصولات خود را به نمایندگی فروش ابلاغ کرد.

مدارکی که می بایست در پرونده مشتری درج و به شرکت ارسال گردد:

1.رسید اسناد مالی 2.قرارداد 3. چک اقساط 4.تعهدنامه 5.گواهی امضا(در صورت ارائه چک توسط شاخص ثالث)

مدارکی که می‌بایست نزد نمایندگی‌ها بایگانی شود:

1.قبض تلفن 2.قرارداد 3.اصل حواله واریزی 4.کپی چک‌های شخصی

ویژگی‌های طرح:

پیرو تصویب وام بانکی قرار است 80 درصد قیمت خودرو تا سقف 25 میلیون به متقاضیان خرید خودرو وام داده شود. در شرکت سایپا سقف مدت بازپرداخت 48 ماهه و به انتخاب مشتری (یک ساله، دو ساله، سه ساله، 4 ساله) است.

در بازپرداخت یک ساله مشتری باید 6 چک دو ماهه،در بازپرداخت دوساله مشتری باید 6 چک چهارساله، در بازپرداخت سه ساله 6 چک 6ماهه و در بازپرداخت 4 ساله 8 چک 6 ماهه به نمایندگی‌های فروش ارائه کند.


افشاگری جواد نکونام درباره تیم ملی

قبل از سه بازی پایانی ایران در مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل شایعه ای در فوتبال ایران به راه افتاده بود.

خبر آنلاین: جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی دست به افشاگری جالبی زده است. نکو از این می گوید که یکی از مسئولان ورزش ایران دو سال قبل به او گفته بود کارلوس کروش تیم ملی را به قطری ها فروخته است.

جواد نکونام در این باره توضیح می دهد : «قبل از صعود تیم ملی به جام جهانی می گفتند کروش دلش با قطری هاست. من به عنوان بازیکن وقتی تیم دارد تمرین می کند، متوجه می شوم و می فهمم چه اتفاقاتی دارد می افتد. همان موقع به یکی از مسئولان گفتم که این فکرها اشتباه است. آن مسئول به من گفت که کروش تیم ملی را به قطری ها فروخته است! دوست ندارم زیاد در این باره حرف بزنم.»

نکونام که نمی خواهد خیلی به آن مسائل بپردازد در ادامه می گوید : «من به آن مسئول گفتم شما از این فکر ها نکن. گفتم 10 روز است که کروش دارد تمام تلاشش را می کند. ما در اردو می بینم که چقدر زحمت می کشد برای اینکه تیم ملی برنده باشد. از همان روز که این حرف ها مطرح شد ما داریم جنگ و دعوا می کنیم تا همین الان.»

نکونام در پاسخ به این سوال که آیا کارلوس کروش هم این حرف ها را شنید، می گوید: «من خبر ندارم که این حرف را به خود کارلوس گفته بودند یا نه. ولی کروش یک روز کامل با من در این باره حرف زد. ما خیلی صحبت کردیم و دوست ندارم که صحبت ها را باز کنم. »


صف سوال‌کنندگان به جای صف خریداران خودرو +عکس

بانک مردم: نام‌نویسی برای فروش خودرو با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی از صبح امروز در نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز آغاز شد. مردم بیشتر سؤال‌کننده درباره شرایط خرید هستند تا خریدار.در طرحی که امروز برای فروش خودرو با پرداخت ۸۰ درصد ارزش خودرو به صورت وام بانکی با سود ۱۶ درصد اجرایی شده، مردم می‌توانند نسبت به خرید ۲۶ مدل خودروی سواری، ۱۸ مدل وانت و یا ۱۴ مدل تراکتور اقدام کنند.

 
صف سوال‌کنندگان به جای صف خریداران خودرو +عکس

بررسی وضعیت مراجعه مردم به نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز نشان می‌دهد که بیشتر برای پی بردن به جزئیات شرایط فروش خودرو و تحویل آن کنجکاو هستند و فعلاً در این مورد پرس و جو می‌کنند، تا اقدام برای خرید.
 
علی مرادی، یکی از مراجعه‌کنندگان برای خرید خودرو  گفت: برای خرید خودرو باید چند فقره چک ارائه کنیم که تهیه این چک‌ها کار سختی است و کسی حاضر نیست این تعداد چک را به ما بدهد.
 
مسعود عظیمی، یکی دیگر از مراجعه کنندگان نیز می‌گوید: فکر می‌کردم قرار است خودرو با اقساط ۷ ساله عرضه شود ولی امروز که به نمایندگی مراجعه کردم متوجه شدم که این دوره بیشتر از ۴ سال نیست.
 
مونا میرکاظمی یکی دیگر از افرادی است که در حال سوال پرسیدن از کارشناسان یک نمایندگی فروش خودرو است، وی می‌گوید بهتر بود قیمت خودروها کمی کاهش می‌یافت و به اندازه‌ سود وام، از قیمت خودرو کم می‌کردند تا خرید نقدی می‌کردیم و نیازی به ارائه چک و ضمانت نبود.
 
طبق اعلام شرکت‌های خودروساز، متقاضیان برای خرید خودرو باید علاوه بر کپی شناسنامه و کارت ملی، تأییدیه بانکی برای برخورداری از تسهیلات را تهیه کنند و بسته به وضعیت فروش خودرو و شرایط آن نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
 
بر این اساس، مشتریان ابتدا اعتبارسنجی می‌شوند و پس از آن با هر کد ملی امکان خرید یک دستگاه خودرو را خواهند داشت.
 
به گفته معاون فروش ایران‌ خودرو، در فروش خودرو با وام بانکی، متقاضیان باید ۲۰ درصد مبلغ خودرو را به صورت نقدی به حساب شرکت خودروساز از طریق واریز اینترنتی در نمایندگی‌ها پرداخت کنند و ۸۰ درصد بقیه مبلغ خودرو تا سقف ۲۵ میلیون تومان در دوره یک ساله، دو ساله، سه ساله یا چهار ساله قابل پرداخت است.
 
این در حالی است که دولت در ابتدا از دوره هفت ساله بازپرداخت وام خودرو خبر داد و چند روز پس از آن اعلام شد که بانک‌ها فقط تا چهار سال پرداخت وام را تضمین می‌کنند و خودروسازان می‌توانند این مدت را تا ۷ سال افزایش دهند، اما در نهایت شرکت ایران‌ خودرو این دوره را به همان چهار سال محدود کرده است.
 
شرکت ساپیا نیز محصولاتش را در دوره های یک، دو، سه و چهار ساله عرضه می‌کند.
 
در خرید اقساطی خودرو مشتریان می‌توانند با انتخاب دوره سه ماهه، چهار ماهه یا شش ماهه برای پرداخت اقساط خود به نمایندگی‌های فروش خودرو چک بانکی ارائه کنند.
 
کوتاه‌ترین زمان تحویل محصولات ایران‌ خودرو در این طرح با فروش فوری، ۳۰ روز پیش‌بینی شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار